Skip to main content

Důkaz zájmu o Kingdom Come pro investora má do dvou dnů splněno

I díky osobnostem + objasnění náplně aktů a češtiny.

Vlastní zpráva - Dnešní probuzení muselo navzdory mrazu zahřát u srdce každého vlastence. Domácí realistické RPG mělo ráno na Kickstarteru nastřádano už 200 tisíc liber, tedy dvě třetiny cílové částky. V těchto chvílích je už na 235 tisících, takže po raketovém startu je prakticky zaručeno, že maximálně do dvou dnů od spuštění, zřejmě už dnes večer, bude mít splněno. Naplnila se tak úterní prognóza vyslovená před startem Kickstarteru, že to často bude láska na první pohled, i díky odstranění nedomyšleností jiných RPG.

Takhle odhadují budoucí vývoj financování specializované weby.

Interpretovat to coby zafinancování celé hry jako většina jiných crowdfundingových kampaní by však bylo mylné. Jak se ví od úterý, jedná se jen o takový veřejný test zájmu publika, aby investor poskytl projektu zbytek potřebných financí, nikoli o shánění peněz na celou ambiciozní hru. Podle údajů v našem preview se celkové náklady odhadují na několik milionů dolarů, dosavadní verze hry prý měla stát pouze 1,5 milionu dolarů.

Když se trefí předpovědi například CanHeKickIt kalkulující s udržením tempa po zbylých 28 dnů trvání akce, mohlo by to skončit až na devíti milionech dolarů, což se asi nepodaří. Snad kdyby to tweetnul zakladatel MineCraftu, Markus "Notch" Persson pro jeho 1,5 milionu odběratelů...?

Jessica Chobot.

Na druhou stranu, podporu Kingdom Come už svým přispěním vyjádřila celá řada slavných osobností herního průmyslu či nezávislé scény, která tak drží při sobě a je to pro ně otázka prestiže. Chris Roberts, tvůrce Wing Commandera a Star Citizen (chystaný vesmírný simulátor, který dosud takto vybral přes 35 milionů dolarů), daroval nejvyšší možnou částku 1450 eur (40 tisíc korun). Zapojili se i Robert Bowling, jeden z autorů Call of Duty, a Brian Fargo, naposledy tvář Wasteland 2. Mezi participanty se dokonce zařadila Jessica Chobot, slavná americká herní moderátorka, modelka a scénáristka Daylight.

"Zajímavou skutečností o stavu branže je to, že několik producentů, kterým jsme hru (neúspěšně) nabízeli, nám teď přispělo," prozradil ještě Dan Vávra, který nynější situaci musí po roce trápení a žebrání ve světě chápat jako obrovskou satisfakci (snad s ním teď bude k vydržení :)

Mezitím v noci na dnešek na Facebooku Warhorse dodatečně vysvětlil, nad čímž se pozastavovala nejen glosa olajkovaná na našem FB i Petrem Vochozkou, ale celá řada lidí v zahraničních diskusních fórech. Tedy jak vlastně rozumět tomu rozdělení všeho slibovaného obsahu do tří aktů?!?

"První kapitola Kingdom Come je plánována jako plnohodnotná, samostatná hra. Nabídne 30+ hodin hraní, kompletní otevřenou mapu (potvrzeno těch 9 km čtverečních-pozn.ed.), všechny questy a uzavření příběhové linie," začali osvětu tvůrci. A teď přichází to nejdůležitější: "Většina (pokud ne všechny) herních mechanismů popsaných na Kickstarteru v ní bude obsažena: jízda na koni, boje, dobývání hradů a minimálně jedna bitva velkého rozsahu."

Výše vyjmenované vlastnosti lze brát jako takovou záruku, co v první kapitole stoprocentně najdeme. Zmínka o přítomnosti "většiny" slibů z Kickstarteru je přesto pořád poněkud vágní, pořád přesně nevíme, které vlastnosti ano a které spíš ne. Tvůrci pro snazší objasnění jejich vize dodali, že pozdější druhá a třetí kapitola (2016-2017) prodlouží příběh, přidají nové prostředí (na těch dvou dalších separovaných mapách, dle preview větších než v úvodní kapitole), plus nové questy, výzbroj a zbraně.

Budoucí kapitoly též přidají nové questy do mapy z 1. kapitoly a také půjde cestovat mezi mapami z jednotlivých kapitol (některé questy to přímo budou vyžadovat). Nicméně bylo vypíchnuto, že aktuální Kickstarter je pouze o té první kapitole. K těm dalším Warhorse říkají, že není zajištěno financování ani plánování, to se stane až s blížícím se vydáním první hry koncem příštího roku.

Nejdražší možnosti přispění s lehce zavádějící 2. a 3. kapitolou prý máme vnímat jen coby takovou 100% slevu na ně, nikoli jako garantovanou věc. Dle rozhovoru pro RPS se mimochodem nepočítá s cenou 60 dolarů za epizodu, nýbrž s nižší, kolem 35 dolarů, aby to reflektovalo rozdělení hry na části.

Včerejší vývojářský deníkWatch on YouTube

Lokalizovaná verze Kingdom Come do našeho jazyka je pravděpodobná, když se na FAQ Kickstarteru nově píše: "Na základě dřívějších zkušeností předpokládáme polskou, ruskou a českou verzi, byť nutně nemusí mít dabing." Zřejmě je tím myšlena iniciativa některého distributora, což je ještě předčasné řešit. Kolik procent z přispěvovatelů tedy tvoří Češi nebo Slováci? "Docela dost, ale zdaleka ne většina," odpověděli včera Warhorse na Twitteru Martinu Schovancovi (uvidíme po skončení nějaké statistiky, z kterých zemí přistálo na účtě nejvíce peněz - třeba za masivní podporu hry od domácích médií, která se poslední dny nevěnují skoro ničemu jinému? :)

K lavině neustále přibývajících informací už jen telegraficky: Pokud jste přispěli 30 eur nebo více, budete si moci vybrat, na kterou platformu hru chcete. Jestli na některou slibovanou (PS4/X1) nakonec nevznikne (z kteréhokoli důvodu: nedokončení hry či neschválení u Sony/MS), můžete požadovat zpět peníze nebo si zvolit jinou verzi. Na výběr bude od určité hranice příspěvku i to, jestli preferujete digitálku nebo krabicovku, ale ne obě zároveň.

A konečně HW nároky: k nim zatím tvůrci uvedli jen velmi obecně, že "titul poběží hladce na dobrém herním PC". Vzhledem k použití CryEngine 3 to asi můžete otestovat na již existujících titulech jako Crysis 3 apod. - s vědomím otevřeného světa a toho, že za necelé dva roky do vydání se standardy změní (více napoví už v létě předčasný přístup k alfaverzi).

Read this next