Disney koupil výrobce Facebook her
Zaplatil za něj 500-700 milionů dolarů.
Společnost Disney se plácla přes kapsu a koupila firmu Playdom, která zatím vyráběla výhradně hry na sociální síť Facebook. V ceně se různé zdroje rozcházejí. Někteří tvrdí, že Disney za nákup zaplatil 563 milionů dolarů, jiní jsou přesvědčeni, že dal až 700 milionů (ta druhá částka se možná bude vyplácet až podle výkonů Playdomu).
Playdom má pod palcem facebookové hry Sorority Life a Social City, které hraje měsíčně 42 milionů hráčů. Což je, co si budeme povídat, skutečně obrovské číslo. Disney chce mít tyto hráče pod svými křídly.
Zatím největším výrobcem Facebook her je ale rozhodně Zynga, která díky svému hitu FarmVille zaujala 200 milionů aktivních hráčů - to jsou čísla, o kterých se takovému Modern Warfare 2 může jen zdát.
Robert Iger, šéf Disneyho, vysvětlil, že se společnost chce dostat do segmentu her na sociálních sítích. "Když jsme se rozhodovali, jak to udělat, řekli jsme si, že provedeme pořádný a rázný krok," řekl. "Tradiční společnosti občas strčí jen prstík a tak přijdou o možnost pořádného růstu."
Disney očividně věří, že v hrách na Facebooku a dalších sociálních sítích je budoucnost, což nejspíš není úplně daleko od pravdy. Zynga totiž vydělává ročně stovky milionů.