Skip to main content

Disney bude do konzolí investovat méně

Casual hry jsou jasným trendem.

Společnost Disney připustila, že bude v budoucnu pravděpodobně do konzolových her investovat méně, za cílem být více profitabilní, jak informuje náš sesterský web GamesIndustry.biz.

Disney tak chce jít po casual a webovém trhu, kde jsou menší náklady a často i zajímavější zisky. Minulý měsíc tak povýšila do role víceprezidenta Johna Pleasantse, který má zkušenosti ze společnosti Playdom (tu dříve vedl a následně ji Disney koupila) a také jako prezident vydavatelství v Electronic Arts. Od Pleasantse si Disney slibuje ziskovost svých herních aktivit.

Herní divize Disney totiž nedávno prokázala roční ztrátu a neslavila úspěch ani s povedeným závodním titulem Split/Second od studia Black Rock. Akčních závodů se podle VGChartz prodalo pouze něco málo přes půl milionu kusů.

Disney Interactive Studios bude nyní na konci listopadu vydávat Disney Epic Mickey od Junction Point Studios, kterému šéfuje Warren Spector, spolutvůrce prvního Deus Ex. Předobjednávky Disney Epic Mickey zatím v Americe dosahují 106 tisíc kusů. Je možné, že by v případě masivního úspěchu oblíbeného myšáka mohla Disney zainventovat do dalšího velkého konzolového titulu, je to ale nepravděpodobné.

„V herním sektoru jsme viděli velký posun z konzolí k tomu, co já nazývám multiplatformní a je to všechno od mobilních aplikací až po sociální stíťové hry. Nasazením Johna Pleasantse do herní divize si slibujeme větší zaměření na ziskovost této divize, ale také diverzifikaci našeho portfolia v tomto byznysu," řekl šéf Disney, Bob Iger.

Cílem Disney Interactive Studios tak podle Igera není pouze vydělávat na hrách peníze, ale také přesměrování a zmenšení investic: „Pravděpodobně skončíme tak, že budeme investovat do konzolí méně než dříve, vzhledem k posunu, který vidíme v konzumaci obsahu, ačkoliv s pravděpodobně menšími investicemi, co se týče výroby her na některých nových platformách."

Novými platformami myslí Iger bezpochyby iPhone/iPad a jejich AppStore a Facebook. Disney totiž nedávno koupil společnost Playdom za 763 milionů dolarů, která se zabývá vývojem casual her pro Facebook a MySpace. Letos Disney také zakoupil společnost Tapulous, známého výrobce her pro iPhone, který se proslavil především svojí hudební sérií Tap Tap Revenge.

Mezi „tradiční" herní studia, která Disney vlastní, patří například zmiňovaní Black Rock studios, kteří udělali např. MotoGP, ATV: Offroad Fury, Pure a naposled Split/Second. Propaganda Games jsou dalším studiem, které Disney koupil. Tito vývojáři jsou známi především posledním Turokem, nebo aktuální filmovou hrou Tron: Evolution. Propaganda Games pracovali také na slibně vypadajícím RPG Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned, které bylo nedávno zrušeno. I toto zrušení lze přičíst snaze Disney investovat méně do velkých konzolových her a více se zaměřit na casual tituly.

Disney Interactive Studios chce jít tam, kde potenciální zákazníci tráví nejvíce času a toho si je vědom i Bob Iger: „Zákazníci samozřejmě tráví více času hraním online casual her než mobilních her a než hraním her na konzolích. A my cítíme, že musíme být tam, kde jsou zákazníci, a víme, že naše hry fungují na spoustě míst a my tam chceme být."

Read this next