Skip to main content

Dishonored ve světových recenzích sklízí 9/10 až 10/10

Sourhn názorů na jednom místě, osmičky padly ojediněle.

Po sobotním úniku na CVG, kontroverzi okolo herní doby, předčasném zahájení prodeje či šíření nahrávek se Bethesda rozhodla posunout embargo z večera na dnešní časné ráno. Probuzení do nového týdne tak doprovázelo zveřejnění desítek recenzí ve světě.

Nejčastější známkou, které si z nich Dishonored odnáší, je devítka, nebo trochu lepší devítka. Výjimečně padlo i pár desítek, převážně od těch méně známých a respektovaných webů, zatímco pár jiných se chtělo odlišit od davu osmičkou, ale ty jsou spíš ojedinělé. Nižší skóre zatím nikde uděleno nebylo.

Australský GameSpot šel do 9/10 za "širokou škálu schopností nabádajících ke kreativitě, rozlehlé prostředí plné tajných chodeb, design města a dabing postav". PC Gamer s 92% byl nadšen z "komplexnosti simulátoru vraha, fascinujících systémů, se kterými se dá hrát, a obřích levelů k prozkoumávání". Shodně na 92% to vidí IGN za "nádherný umělecký styl a svobodnou hratelnost", pouze se mu nezdál příběh, který by mohl být více rozvinutý. V tom se shoduje s Giantbomb (8/10), dle nějž je příběh směšný, předvídatelný, málo objasněný a celkově nedostál standardům roku 2012.

Polygon ocenil Dishonored 9/10 za odvážné vydání se proti proudu a naplnění vysokých designových ambicí, když mu toho v 16 hodinách nabídlo mnohem více než většina jiných her, jen vyprávění a gradace ve třetí kapitole prý mohla být na vyšší úrovni. I jindy příšní EDGE nebo Destructoid sáhli po 9/10, stejně jako jejich kolegové z OPM UK, GameFrontu, GameSpy, Joystiq, G4TV, GameMaster a desítky dalších médií.

8/10 hra obdržela od britského Eurogameru kvůli horšímu ovládání na konzoli, místy haprující umělou inteligenci (někdy vidí na dálku, jindy si nevšimnou v blízkosti - má být patch v oficiální den vydání) a slabší technické volby znovuhratelnosti, když chybí tlačítko "New Game" a když se nedá zopakovat kterýkoli level s jinými silami než s těmi, kterými jste zrovna v tu dobu disponovali. GameInformer dal Dishonored rovněž osmičku mj. za zubatější grafiku na konzolích a "někdy frustrující, nepochopitelné mechanismy, kdy od hry po skončení mise přesně nevíte, jaké konsekvence vaše činy v nastalém chaosu vyvolaly či jaký to má vliv pro různé závěry".

Dishonored pro PC, PS3 a X360 v češtině vyjde 12. října.

rezervovat na Xzone a dostat ještě hrací karty či in-game bonusy.

Trochu nevyužitý potenciál unikátního prostředí kritizuje VideoGamer sahající také po 8/10, podle nějž hra příliš nefunguje, pokud k ní přistupujete jako k bojové akci. Teleport jinak považuje za nepostradatelnou vlastnost a na PC je prý Dishonored fenomenálním vizuálním zážitkem i příkladem umělecké vize příští generace. Podle 1UP jde o poklad, který by měl být vzorem pro ostatní hry, protože se tu zážitek odvíjí od komplexní hratelností.

A které magazíny daly 10/10? Třeba portugalský Eurogamer, JeuxVideo, MundoGamers či The Escapist, ten konkrétně "za svět plný politických intrik a správné vyvážení rozhovorů s akcí". České recenze z oficiální review-verze začnou vylézat nejdříve koncem tohoto týdne, protože domácí weby dosud hru nemají k dispozici (ze stejných důvodů, kvůli kterým u nás doteď nevyšly datadisky pro Skyrim, tzn. nahlížení Bethesdy na ČR asi jako na Rusko). Kompenzovali jsme vám to po celý víkend přísunem aktuálního obsahu, mj. perlami a perličkami z rozhovoru s tvůrci, dojmy z různých průchodů, exkluzivním videem z pozdější mise v PC verzi nebo záznamem úvodních 23 minut hraní (ten slíbený audio záznam hodinové přednášky v příštích dnech).

Read this next