DiRT 3 nemůže být ve 3D
Lidem by se dělalo na zvracení.
Stereoskopické 3D má být budoucnost videoher. Alespoň to tvrdí Sony a 3D v závodních hrách má být další krok do budoucnosti žánru těchto her. Někteří si to ale nemyslí. Někteří jsou dokonce přesvědčeni, že z 3D závodů se vám může udělat snadno špatně.
DiRT 3 od Codemasters sice základní 3D podporuje, ale pouze na PC a nikoliv na Playstation 3 nebo na Xbox 360. Hlavní designér Paul Coleman vysvětlil, proč tomu tak je.
"Jelikož je DiRT 3 hodně horizontální závodní hra, 3D mu neprospívá tak jako například MotorStormu, kde se prostředí kolem vás neustále mění. Věci padají, vy skáčete. Tam je pocit hloubky mnohem větší."
Podle jeho slov, jelikož v DiRT 3 máte vůz stále na stejném místě, ve 3D se vám vytvoří tunel, ze kterého se vám po hodině hraní může zatočit hlava a udělat i dost špatně.
Mick Hocking ze Sony na Develop Conference vysvětloval, proč je hraní MotorStorm nebo Gran Turismo 5 ve 3D lepší. "Jste ve 3D mnohem přesnější. Mnohem lépe se odhadují vzdálenosti, lépe se odhaduje relativní rychlost oproti dalším vozům a další věci."