DirectX 12 na Xbox One zdvojnásobí výkon
Tvrdí to šéf Stardocku a odhalil i nevýhodu.
Žádný naleštěný markeťák Microsoftu, který je placený jen za pronášení velkých řečí, nýbrž uznávaná persona, zakladatel a šéf studia Stardock (Galactic Civilizations, Sins of Solar Empire, Elemental) vyslovil odvážnou, ale podle jeho dosavadních výzkumů podloženou predikci: DirectX 12 na Xbox One zdvojnásobí výkon konzole.
"Přechod her na DirectX 12 v podstatě dá každému stávajícímu majiteli Xbox One jakoby novou grafickou kartu, která je dvakrát rychlejší než ta předešlá. Díky tomu bude moci konzole nabídnout plnou podporu Full HD her v 1080p namísto 720p," napsal Brad Wardell v dost odborném článku pro Neowin.
Čerpá z jeho experimentů při vývoji Star Swarm, což je tech-demo vesmírného simulátoru původně prezentované pro grafické rozhraní Mantle, o němž se už najednou přestalo mluvit, když bylo zastíněno DirectX 12 (podrobné představení na GDC zde).
Při každém uvedení nové grafické karty bývá dle šéfa Stardocku docela problém zařídit, aby přinesla výrazné zvýšení výkonu oproti předchůdci, zde přitom ten samý hardware zažije náhlé zdvojnásobení výkonu. Zajistí to prý paralelní využití více jader procesoru, který bude s DX12 pracovat úplně jinak než s DX11, jak dokládají srovnávací grafy níže.
Jedinou nevýhodou prý bude to, že starší grafické karty sázející na DirectX 11 budou při běhu přes DX12 ždímány dvakrát více než dosud, což prý generuje o dost více tepla. Proto čeká, že bude mnohem častěji docházet k přehřívání zejména těch levnějších karet, které v minulosti s takovým zápřahem vůbec nepočítaly ani pro něj nebylo navrženo chlazení.
Vše vyřčené by se jinak mělo týkat i ostatních platforem Microsoftu na Windows, jako jsou PC nebo přenosná zařízení, ačkoli Wardell to vlastními zkušenostmi potvrdil zatím pouze na Xbox One.