Skip to main content

Díky Natalu vzniknou nové žánry

Zapomeňte na RTS a RPG, říká Molyneux.

Peter Molyneux byl docela nedávno povýšen do funkce kreativního ředitele pro Microsoft Game Studios v Evropě a tak fakt, že neustále vychvaluje Natal, kudy chodí, není ani nic tak divného. Ale jeho slovo má váhu. Peter Molyneux jako designér totiž stál za těmi nejinovativnějšími hrami - Dungeon Keeper, Populous nebo Black & White.

"Cokoliv, co jste v herním designu považovali za Svatý grál, už teď můžete vyhodit do koše," řekl v jednom rozhovoru v souvislosti s Natalem. "Musíte začít úplně znovu. Natal totiž není jen pohybový ovladač, ale je to oko hry. Ta hra vás vidí, pozná vás, slyší vás."

Co je velice důležité, podle Molyneuxe, je fakt, že díky Natalu vzniknou úplně nové herní žánry. "Akční hry, RPG, strategie, sportovní hry, to jsou všechno žánry, které byly definovány fyzickým ovladačem," říká. "Díky Natalu vzniknou úplně nové, jiné žánry. Všem designérům radím, aby si prostě vzali čistý papír a nahoru si napsali, co chtějí, aby lidi cítili, když budou komunikovat s Natalem."

Jedno je jisté. Docela se těšíme, jaké pro Natal mohou vzniknout hry. Protože pokud trošku podlehneme té mediální a PR masáži, docela se zdá, jako bychom sledovali zrod nové herní revoluce.

Read this next