Díky hrdinkám na PlayStation vzrostl počet žen v herní komunitě
A ve kterých regionech vidí Sony potenciál?
Stačí si vzpomenout na The Last of Us či Horizon: Zero Dawn. V jedněch z největších exkluzivit končící generace jste hráli za ženskou hlavní postavu. A byly to hry, které byly hrdinkám přímo ušity na míru, na rozdíl od někdy trochu zvláštního, "vynuceného" umístění příšlušnic něžného pohlaví do her, kam se při jejich námětu vůbec nehodí, například Assassins Creed Valhalla.
Šéf zábavní divize Sony Jim Ryan prozradil, že díky jejich iniciativě vzrostl počet žen v herní komunitě:
"Naše práce na vylepšování reprezentace žen ve hrách napomohla tomu, že ve výsledku vídáme zvětšenou přítomnost dívek a žen v demografii PlayStation komunity." Přesný podíl muži vs. ženy ovšem nesdělil.
V rozhovoru pro GamesIndustry dále uvedl, že se jim v éře PS4 podařilo naplnit stanovené cíle, co se týče geografického rozšíření konzole.
Prý se ji velmi dařilo v Německu i na Středním východě, kde je v obou ještě potenciál dalšího růstu. Ten dosavadní se jim podařil díky místním týmům zajišťujícím robustní marketing, distribuci a investiční strategie.
Velký potenciál do budoucna spatřuje Sony v Asii (mimo Japonsko) a Latinské Americe, kde to je ovšem oříšek kvůli složité geopolitické situaci a zdanění veškeré importované elektroniky, kvůli čemuž si tam konzole moc lidí nemůže dovolit, když stojí třeba dvakrát více než jinde ve světě (např. brazilská vláda tak nutí firmy jako Sony či Microsoft k otevření místních továren).