Skip to main content

Další věštba o digitální distribuci

Za 3 roky se má víc prodávat přes internet.

Na Londýnské herní konferenci vystoupí člověk, který přednese svou práci o tom, jak se bude v budoucnu vyvíjet distribuce her. Podle něj do tří let převýší digitální distribuce her retailovou (tedy prodej v obchodech) a 40 procent společností, které se v herním byznyse pohybují, na tuto změnu není připraveno.

Podle Nick Parkera z Parker Consulting společnosti Sony a Microsoft nejspíš vypustí do prodeje nové generace konzolí v letech 2013 a 2014. Tvrdí, že kvůli tomu se začnou v roce 2010 snižovat prodeje krabicových her, ale také během tohoto období začne narůstat počet her prodaných digitální cestou.

Digitální prodej bývá výhodnější jak pro zákazníky, tak i pro vývojáře/distributory. Zbavuje se totiž prostředníka – prodejce, který si dává na zboží svojí marži – a hry tak mohou být levnější, případně může vývojář/distributor víc vydělat. Pro zákazníka je tento druh distribuce také výhodnější – hru pořídíte většinou levněji, nemusíte kvůli její koupi udělat ani krok z baráku a můžete ji mít doma během několika hodin od spuštění prodeje.

Diskuze na Londýnské herní konferenci, která se bude konat 27. října, se má týkat právě této změny v chování zákazníků.

Read this next