Digitální distribuce na PC překonala krabice
V Americe jede většina PC her digitálně.
Společnost zabývající se výzkumem trhu a mimo jiné prodeji her NPD vydala zprávu, ve které tvrdí, že v Americe již digitální distribuce na PC překonala prodeje krabicových verzí her.
Digitální distribuci se tak dařilo překonávat krabicové prodeje po dobu prvních šesti měsíců tohoto roku, nejedná se tedy o nějaký jednotýdenní výkyv, ale dlouhodobý trend. V oněch prvních šesti měsících bylo staženo 11.2 milionu her, v porovnání s 8.2 miliony prodaných krabicových verzí.
Největšími hráči na digitálním poli jsou v Americe Steam a Bigfishgames.com. Bigh Fish se zaměřuje především na casual hry a hříčky, zatímco Steam na tradiční hry.
I když tedy příliš často v žebříčcích prodejnosti her nevídáme PC tituly, nyní víme, že přibližně polovina prodejů se děje digitální cestou. Čísla prodejů z digitální distribuce bohužel nikdo nesděluje a jen výjimečně se stane, že se někdo (obvykle nezávislejší vývojáři) podělí o konkrétní informace.
Steam, coby lídr v digitální oblasti sice zveřejňuje týdenní nejprodávanější hry, ovšem neuvádí u nich počet prodaných kusů. Je tedy prakticky nemožná znát přesná čísla prodaných kusů PC her, pokud se o ně nepodělí přímo vydavatel.