Digital Foundry prozkoumali technologii za úžasným raytracingem v Cyberpunk 2077 Overdrive módu
Něco takového je v AAA hře vůbec poprvé.
O tom, jak polský CD Projekt Red opět posouvá hranice a jak je tento vizuální upgrade nádherný, tu šla řeč již několikrát zde či zde.
Přes Velikonoce si na Overdrive režim do Cyberpunk 2077 posvítili ti nejpovolanější, experti ze sesterského Digital Foundry na britském EG.
Jak zdůraznili, je to vůbec poprvé, co nějaká moderní AAA hra dostává tzv. path-tracing. Tento bezplatný upgrade totiž pro stávající majitele hry vychází už dnes, v úterý 11. dubna, což je opět další důvod pro zhlédnutí rozboru:
Nasvícení je tady vzato na citelně vyšší úroveň, což pochopíte ze srovnání se standardní rasterizovanou grafikou v původní verzi. Bok po boku je tady také vše dáno s již beztak hezkým psycho RT módem (dřívější řešení raytracingu ve hře).
Třeba takové lokální nasvícení, které bylo předtím uděláno přes rasterizaci krom neonů, v důsledku čehož mnoho světel na scéně nevrhalo žádný stín. Oproti tomu teď vše ovlivňuje i barvu světel, například od světlometů vašeho auta, pokud míří určitým směrem.
Celá ta krása logicky s sebou nese i nějaké ty nároky na výkon. Digital Foundry zmínili určitou scénu, kde Overdrive mód jel jen v 18 fps, zatímco 40 fps v Psycho RT a 48 fps s rasterizovanou grafikou. Řešením má být aktivace upscaleru Deep Learning Super Sampling od Nvidia, s nímž se framerate zvedne z 18 na 59, resp. až na 95 fps s DLSS3, což na RTX 4090 GPU poskytne hladký zážitek s dechberoucím vizuálem.
Níže ještě pár starších srovnání toho samého: