Diablovka Wolcen: Lords of Mayhem nepředvídatelně trhá rekordy v počtu hráčů
Kdyby nebyla tak zabugovaná...
Diablo 4 se letos nestihne, přesto jsou hráči stále hodně hladoví po isometrických akčních RPG a hledají ukojení jinde. Krom toho se dost řídí pěknou grafikou na CryEngine.
Nějaké takové závěry lze vyvodit z faktu, že neznámá diablovka Wolcen: Lords of Mayhem měla v minulých dnech na Steamu ve špičce až 95 tisíc hráčů naráz. To ji katapultovalo před Destiny 2 či Resident Evil 2 Remake, na úroveň držáků jako Rust, Rocket League či ARK: Survival Evolved, a jen kousek za giganty jako Rainbow Six Siege, Monster Hunter World či GTA5.
Koncem víkendu sice počet hráčů mírně opadl (65 tisíc), ale i tak jde o báječný výsledek, na titul téměř bez jakékoli propagace a od malého studia.
Wolcen byl na Early Access už od března 2016 a ve čtvrtek se přehloupl do finální verze (za 35 eur), ačkoli se navenek stále jeví zabugovaně či nehotově. Například potíže serverů znemožňovaly hraní online co-opu, ztrácel se z uložených pozic pokrok postavy v offlinu (po restartu hry), chyběla funkcionalita skupin přátel a docházelo k celé řadě problémů s konektivitou, takže mnozí usoudili, že bude lepší si s hraním počkat.
Tvůrci to zdůvodnili nepředvídatelným zatížením serverů, na nichž dříve obvykle bylo jen tisíc lidí naráz, čili došlo k téměř stonásobnému nárůstu (!), což opravdu nemohli předvídat. Nyní už prý aplikovali hotfix a pronajali si více serverů, prostoru atd., takže situace by se měla zlepšovat.
Hra se kdysi jmenovala Umbra a na Kickstarteru v roce 2015 vybrala 406 tisíc dolarů. Konzolová verze pravděpodobně vznikne, protože dříve se říkalo, že záleží na úspěchu PC verze. Dle odhadu SteamSpy nyní může Wolcen vlastnit zhruba 200 až 500 tisíc lidí.
PCGamer ji v rychlém verdiktu docela sepsul za různé chyby, nereagující menu, někdy vleklé boje, příliš lineární kampaň, směšné dialogy a slabě animované cutscény takřka bez příběhu.