E3 DOJMY z Diablo 3 na PS3
Jak se hraje konverze pro konzole, kam rubačky prostě patří?
-
Diablo 3 na PC sice sklidilo velkou kritiku za problémy se servery a spousta lidí po dohrání hru odložila s pocitem zklamání, nicméně E3 prokázala, že tenhle titul má stále své kouzlo.
-
Hra byla na výstaviště pro veřejnost přístupná na mnoha stojanech a všechny byly stále v obležení.
-
Osobně bych mnohem radši verzi pro Xbox One nebo Playstation 4, ale prozatím jsem musel vzít zavděk konverzí pro současné konzole, která vyjde již začátkem září.
-
Vývojář stojící vedle stojanu mi vyjasnil, že se tvůrci aktuálně soustředí na verzi pro současnou generaci a o té pro příští generaci zatím nechtějí ani mluvit.
-
Bez obalu musím přiznat, že mě lehce zklamala grafika. U něčeho tak teoreticky nenáročného, jako je izometrická akce, bych čekal plno detailů. Místo toho bylo vidět hrany geometrie i textur a celkově jsem měl pocit, že hra nevypadá tak dobře jako například Baldur´s Gate: Dark Alliance 2 ve své době. Alespoň že hra běžela zcela plynule navzdory hejnům nepřátel na obrazovce.
-
Co mne naopak rozhodně nezklamalo, to bylo ovládání. Již Diablo 1 na PSOne dokázalo, že vodění postavičky v izometrické perspektivě je responsivnější a přesnější s pomocí analogové páčky, zatímco přítomnost několika face tlačítek usnadňuje rozložení a přístupnost k různým útokům, stejně jako ostatní tlačítka na ovladači snadno nabízejí přístup ke zdraví a maně.
-
Místo šmrdlání myší a zuřivého klikání jsem tak měl pocit, že přímo ovládám svou postavu a boje jsou mnohem více vtahující.
-
Zdá se, že konverze nepřinesla žádné změny herního obsahu (kromě absence požadavku na neustálé připojení k internetu a aukčního domu), vše bylo tak, jako v PC originálu.
-
Speciální útoky na face tlačítkách ovladače bylo možné přemapovat dle libosti (= můžete si vybrat pomocí šikovného kruhového rozhraní, jaký útok na jaké tlačítko přiřadíte).
-
Inventář byl přepracovaný pro snadnější navigaci, včetně automatického třídění předmětů.
-
Jeho zobrazení vyplní celou obrazovku, dokonce i ve hře dvou hráčů lokálně.
-
Je možná škoda, že zrovna tahle hra není také pro Wii U: ovladač s dotykovou obrazovkou tady mohl mít docela slušné využití. A vlastně bych si dal docela líbit i Vita verzi.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3