Diablo potvrzeno na letošek a trojnásobné zvětšení tvůrců Call of Duty, drobky o novém dílu
+ rekordní výsledky Acti, únik data Burning Crusade Classic, propad počtu hráčů Blizzardu.
Z večerní fiskální konference patrně největšího vydavatele v západním světě vyplynulo pár novinek (kompletní PDF zde, tiskovka je potom tady).
Pro Diablo Immortal, odnož slavné série akčních RPG pro mobily na bázi Free-2-Play, bylo potvrzeno globální vydání někdy v letošním roce. Je to poprvé, co zazněl termín hry, která je nyní už v druhé uzavřené alfě.
Vedle toho se nadále počítá s uvedením (prý komunitou chválené a v dosud nejvíce sledované) předělávky Diablo 2: Resurrected ve 2021, ale ani zde zatím není přesnější okno k dispozici. Naopak u Diablo 4 je jisté, že letošek nestihne.
Díky Call of Duty, zejména Warzone, mobilní odnoži a Cold War zaznamenali Activision Blizzard mezi lednem a březnem 2021 opět nový rekord v tržbách (2,28 miliardy amerických dolarů), s meziročním navýšením o 27 procent.
Firma měla 435 milionů měsíčních aktivních uživatelů, z čehož 150 milionů zařídili Activision, 27 milionů Blizzard a 258 milionů King, kam spadá Candy Crush či mobilní Crash Bandicoot s 30 miliony downloady.
Druhý datadisk pro Heartstone, Forged in the Barrens, má zajistit lepší výsledky než minulý přídavek. Shadowlands z listopadu zase zařídil příliv nových hráčů do World of Warcraft, rovněž s meziročním růstem zájmu hráčů. Ačkoli MassivelyOp upozornili, že Blizzard přišel během posledních tří let o třetinu svých hráčů (o dva miliony oproti 4. čtvrtletí 2020 a o 11 milionů za tři roky). Dle úniku reklamy má Burning Crusade Classic vyjít 1. června 2021.
Na konto letošního dílu Call of Duty od Sledgehammer Games (údajně z druhé světové války s podtitulem Vanguard a bržděné starými konzolemi), od šéfů vydavatele zaznělo pouze následující: "Hra vypadá skvěle a je na cestě pro vypuštění na podzim. Půjde o zážitek navržený pro nextgen s dechberoucí grafikou napříč kampaní, multiplayerem i co-opem, včetně integrace se stávajícím CoD ekosystémem." Čili obavy o absenci kampaně byly vyvráceny.
Activision Blizzard jinak plánují během příštího roku najmout dva tisíce nových vývojářů a ztrojnásobit velikost tvůrčího týmu Call of Duty. Příkladem budiž otevření nové pobočky Sledgehammer Games v Torontu, prý díky "expanzi talentovaného týmu ve snaze o to být co nejsilnější".