Diablo III se zkouší na konzolích
Co vyvolal jeden inzerát.
Včera pozdě odpoledne se na webu Blizzardu objevil inzerát hledající hlavního designéra, programátora a senior producenta pro konzolovou verzi Diabla III. Mezi požadavky přitom byla v první řadě zkušenost s prací na multiplatformních titulech.
Mezi hráči se pochopitelně okamžitě strhla vlna vzrušených diskusí, protože o konzolové verzi Diabla III se divoce spekulovalo už od oznámení hry. Stovky nadšených i rozlícených komentářů nakonec Blizzard vedly k tomu, že pozdě večer na Battle.netu publikoval oficiální stanovisko k celé věci.
Oficiální vyjádření
"Jak jste si možná všimli na oficiálních stránkách Diabla III, momentálně zkoumáme, zda bychom hru s konceptem Diabla mohli přeportovat na konzole. Už v minulosti jsme řekli, že tento model hraní si na konzoli dovedeme představit, pokud by se mu dostatečně talentovaní vývojáři dostatečně věnovali," píše se na stránkách Battle.netu.
"To ale neznamená, že oznamujeme konzolovou verzi Diabla III. V první řadě tuto hru vyvíjíme pro PC a Macintosh, a nedovolíme, aby konzolový port zpozdil či jakkoliv ovlivnil tyto verze."
Možné důsledky
Jestli mezi řádky čteme správně, celá věc se má takto: Blizzard se už definitivně rozhodl, že dá konzolovému Diablu III zelenou, jenom si neuhlídal správnou formulaci vypsaného inzerátu a teď se snaží nepřijít o cenné PR, které by se hře dostalo s oficiálním a předčasným oznámením.
Zároveň to ale nelze brát ani jako stoprocentní fakt: ani poté, co Blizzard na tvorbu konzolového Diabla nabere extra lidi, ještě nemusí hra dostatečně odpovídat představám managementu. V herní branži se pravidelně stává, že někdo na něčem třeba několik měsíců nebo let pracuje a ona věc nikdy nespatří světlo světa.
Ta hlavní překážka, tedy původní odpor ze strany managementu Blizzardu, už byl ale podle všeho překonán - to by v tom byl čert, aby se v celé herní branži nenašel někdo, kdo Diablo III na konzole udělá v odpovídající podobě.