Diablo 4 oficiálně oznámeno filmečkem a první sestřih z hraní
PECKA! + hi-res screenshot, logo + UPDATE.
Blizzard před pár minutami na BlizzConu 2019 v kalifornském Anaheimu oficiálně oznámil Diablo 4. Toužebně očekávané akční RPG se po letech spekulací konečně stává realitou.
Perfektní filmeček s téměř živými herci v obklíčení monstry a v neřešitelných situacích má deset minut a hodně pojednává o krvi, takže jeho závěr není vhodný pro slabší povahy:
První sestřih přímo z hraní níže potvrdil všechny včerejší spekulace o temnější atmosféře, tří hratelných třídách, jízdě na koni, přeměně druida v medvěda a další vlastnosti.
UPDATE - tisková zpráva zdůrazňuje promakanou hratelnost, robustní přizpůsobení (více možností než minule), hluboký loot a nekonečně dobrodružství: "Pradávné zlo hrozí zachvácením Sanctuary do temnoty, takže byli zavoláni noví hrdinové, aby čelili výzvám, jaké svět ještě nikdy nezažil." Máte mít svobodu v tom, co kudy budete prozkoumávat a jakou cestou se vydáte nejrozsáhlejší a nejintenzivnější vizí světa Sanctuary, který je domovem této série už po 20 let. Ve čtvrtém dílu se vrátí k temnému stylu, jaký hráči milují, zatímco rozšíří svět a příběh novými způsoby, slíbil prezident studia J. Allen Brack. Poprvé v sérii bude Sanctuary kontinuálním, hladce propojeným kusem země, který se skládá z pestrých oblastí, od pálící pouště Kejhistan, do vlkodlaky obývaných lesů Scosglen, až po drsnou divočinu Dry Steppes.
Do náhodně generovaných dungeonů s nepředvídatelnými překážkami a nepředstavitelnými poklady se vypravíte nejen samostatně (to má být nadále plně podporováno) či kooperativně s kamarády, ale také nově se mohou utkat skupinky hráčů proti sobě (=potvrzení PvP módu hned do základní hry) v tom samém sdíleném světě, pokud se tedy nespojí pro postavení se daleko větším výzvám. Hra je prý vyvinuta za pomoci moderní technologie, která sérii posune do temných nových hloubek. Technologie prý zařídí, že vše, co hráči vidí a slyší, bude detailnější a přesnější než dříve. Dovolí plynulé animace postav, stejně jako rozlehlý, vražednější svět k procestování při hledání dalšího lootem naplněného dungeonu, kterých mají být stovky.
Jaká bude struktura sdíleného otevřeného světa? Podle přednášky na BlizzConu půjde o velkou změnu oproti předchůdcům: namísto tradičního designu levelů tentokrát dostaneme pět velkých regionů se střídáním denní doby a dynamickým počasím, kterými se hráč může procházet, kdy se mu zachce, pokud na to má výbavu. Zatím není známo, kolik dalších hráčů bude v herním světě s vámi, ale prakticky půjde o takové MMO. Města budou sloužit jako sociální huby (rozcestníky) pro pokec s ostatními a vytvoření skupin, zatímco PvP zóny budou fungovat jako místa k vykosení se. Události v herním světě vytvoří velká monstra, na jejichž lov se můžete vydat společně s ostatními.
Ty zatím zmíněné třídy jsou pouze těmi prvními (další dle formulace tiskovky přibudou později). Barbar je známý bezprecedentní silou a brutálním bojem na blízko, když využívá nový, silnější systém pro bitvy a arzenál, který mu umožňuje rychle přepnout mezi čtyřmi různými zbraněmi a jejich nastavením pro individuální útoky. Kouzelnice zase čerpá z kořenů v Diablo 2 a nepřátele zmrazí na led, sešle na ně blesky či meteority z oblohy. A konečně druid, který vyvolal největší nadšení v sálu na Blizcconu, bude schopen plynulého převtělení v medvěda, či vlkodlaka a zpět do člověka, aby naplno osedlal síly přírody při boji s vojsky Pekla. Hráči si budou moci přizpůsobit talentové stromy a schopnosti, najdou legendární sety předmětů, runy či jejich kombinace, dokonce i personalizované mounty pro rychlejší pohyb po herním světě (který proto bude větší, aby jízda na koni dávala smysl, mimochodem mountům lze dát brnění i mohou mít speciální schopnosti).
Diablo 4 zatím nemá datum vydání, ale vyjde pro PC, PS4 a X1. Na BlizzConu 2019 bude dokonce hratelná verze pro všechny návštěvníky, což značí, že vývoj už musí být v pokročilé fázi.
Níže oficiální logo a první screenshot ve vysokém rozlišení (nikoli jen momentka z videa!) a pár artworků: