Diablo 3 LIVEBLOG k vydání hry
Jak jsme se probili do 3. aktu + kudy do tajného levelu?
Our live coverage of this event has finished.
Vítáme všechny čtenáře Eurogameru u zápisků z recenzování Diabla 3. Společně s vámi tu budeme sledovat nejen jeho start, ale i všechny ostatní zajímavé události a novinky okolo něj. Po dnešní půlnoci jej rozehrajeme společně s vámi a během týdne vám zde budeme přinášet nejen naše čerstvé dojmy a zážitky, ale i další články, obrázky či videa z hraní, které budou předcházet naší textové i video recenzi. Najdete tu vše o Diablu 3, pěkně pohromadě.
Martin Frey: Příprava na dnešní půlnoc - klíč Diablo 3 zaregistrován na Battle.netu a přes Blizzard downloader stahujeme aktuálního herního klienta, který má nakonec 7,6GB.
Objevila se zpráva o možných problémech s předchozí verzí Blizzard Downloaderu, který v některých případech nestáhl všechny potřebné soubory. Týkat by se to přitom mělo všech hráčů, kteří si hru preloadli do sobotního dopoledne. Všem hráčům s evropskou verzí se proto doporučuje stáhnout downloader aktuální, který by měl tento problém již opravit. Další postup a link na nové downloadery najdete přímo na webu Blizzardu.
Ptáte se, kdy si přečtete nějaké recenze Diablo 3? Podle našich informací nikdo ani ve světě nedostal předčasný přístup k plné hře (pokud ji náhodou nebyl hrát přímo v kancelářích Blizzardu), takže první (uspěchané?) recenze po pár dnech hraní se mohou začít objevovat nejdříve až tak v půlce tohoto týdne.
Novináři obdrželi klíč od Blizzardu až dnes (14.5.) dopoledne a hru budou moci aktivovat až od půlnoci, stejně jako všichni běžní hráči. Má se za to, že nejspíš jde o snahu Blizzardu, aby všichni recenzenti hráli už opatchovanou hru (v aktuální verzi 1.01) a nikoli pár týdnů starou verzi, co se původně nalézá na vylisovaném DVD.
Za obrázky níže se začátkem stahování (při koupi přes digitální distribuci) a po dokončení instalace (ale hrát zatím nelze) děkujeme uživatelům Xzone fóra Hanzales a Dalibor. Třetí fotka níže zachycuje, jak lidé v Koreji posedávají na ulici při čekání na vydání Diablo 3.
V každé krabičce s Diablem 3 je poukázka na zkušební verzi, tzv. Guest Pass. Ten v následujících 30 dnech po vydání půjde na Battle.net přetavit v Starter Edition verzi hry, což je něco jako demo, které můžete dát kamarádům, aby si také mohli Diablo III zkusit. Tato Starter Edition obsahuje to samé, co beta, tzn. první kapitolu hry do Skeleton Kinga a vývoj postavy do 13. levelu. Online tito lidé budou moci hrát jenp roti ostatním se Starter Edition a nebude přístupná aukce za skutečné peníze. V krabičce Diablo III jsou i Guest Passy na ostatní hry Blizzardu.
Na dobu krátce po vydání hry Blizzard slibuje nejen přidání PvP módu (multiplayer s mydlením se živých hráčů proti sobě), ale i novou sekci PROFILY POSTAV (Character Profiles) na oficiální stránce. Uvidíte tam vlastnosti, schopnosti, herní dobu, pokrok, výbavu i bonusy všech vašich postav ze hry,, a pak se se vším budete moci pochlubit svým přátelům. Ukázka graficky pěkně zpracovaného rozhraní zde.
Obchod Xzone upozorňuje, že kalendáře k předobjednávkám jsou již rozebrány a že "na prodejnách už je vyprodáno", čímž se asi myslí, že všechny kusy připravené teď fyzicky na prodejnách na půlnoční prodej již znají své budoucí majitele z dříve učiněné předobjednávky.
Někteří uživatelé s ATI Radeon hlásí, že jim teď plná hra nejde spustit, přestože předtím beta na tom samém fungovala v pořádku (viz obrázek níže). Zřejmě problém ovladačů nebo detekce grafické karty. Ale tato detekce HW lze obejít (thx Polisovi z Playmana) spuštěním hry s parametrem: "Diablo III.exe" -launch Seznam všech oficiálně nepodporovaných grafických karet je tady, včetně šikovného rozdělení na ty, které hru sice spustí, ale nepůjde na nich hrát v akceptovatelné plynulosti.
Čas zbývající do vydání si můžete ukrátit sledováním streamovaného live videa z Číny, kde byla hra již spuštěna. K vidění jsou tam již oblasti a postavy nad rámec bety. Pozor však na případné spoilery.
Útroby sběratelské edice už asi znáte, ale co bude v krabičce standardní edice Diablo 3, kterou o půlnoci dostane 99% zájemců? Zvědavci nechť se podívají zde, včetně listování manuálem.
Martin Frey: Budete-li stahovat herního klienta až po dvanácté hodině, obrňte se notnou dávkou trpělivosti, servery Blizzardu jsou totiž již nyní velmi přetížené a s blížící se půlnocí se přenosové rychlosti rapidně snižují.
Někteří uživatelé digitálně distribuované verze Diablo 3 zaznamenali problémy při instalaci hry. Některé chybové hlášky jsou docela vtipné, když se v nich píše: "Vyndali jste instalační DVD, prosíme o jeho opětovné vložení do mechaniky". Jindy prý zase nejde otevřít datové MPQE soubory (např. Tome 3.MPQE). Příčinou jsou obvykle potíže při stahování dat přes internet, resp. nekompletní nebo vadný download na harddisk. Řešením je smazat všechny soubory s koncovkou *.PART v adresáři s instalací a nechat instalátor, ať je stáhne znovu. Nezapomeňte se také ujistit, zda používáte novou, správnou verzi downloaderu.
Dožijeme se i v ČR doby, kdy hry budou mít podobně velké pódium v centru města? Inspirujme se korejským Soulem.
Obrázek níže je z velkolepého polského uvedení Diabla 3 ve Varšavě.
Dvě hodiny před zahájením půlnočního prodeje už před prodejnami Xzone vyčkávají první skupinky a rychle se rozrůstají. Že by čím dál více lidí pochopilo, že DVD v krabičce je spolehlivější cesta než stahování všech dat z momentálně přetížených serverů Blizzardu? (z nich si ale všichni stejně musejí stáhnout patch 1.0.1).
Od reportéra Miloše Bohoňka, který se nyní (23:20) nachází v Korunní ulici na pražských Vinohradech před prodejnou Xzone: "Nečekaně silná účast, odhadem tu může čekat tak 200 lidí." Přípravu videoreportáže jim komplikuje všudypřítomná tma, kvůli které je vidět jen pár desítek lidí u lampy a v kameře není nic vidět do dálky. Níže foto, jak je vše nachystané uvnitř obchodu:
Patch 1.0.1, který si budou muset povinně všichni stáhnout, má podle komunitního manažera Blizzardu velikost pod 100 MB.
Galerie fotek, jak probíhalo slavnostní uvedení Diabla 3 na Tchaj-wanu. Máme co dohánět a jen ta denní doba dělá své :)
Níže jedna momentka z natáčení před pražským Xzone a podtím, jak se fronta tvoří i u brněnské pobočky.
Že jde velkolepá show k vydání Diablo 3 uspořádat i ve střední Evropě, dokazuje fotka z Varšavy níže. Nic nemožného i u nás, ovšem to by nesměli být distributorem v tomto směru velmi pasivní ABC Data...
Prodej Diablo 3 v ČR před pár minutami odstartoval. Prvním šťastným majitelem se stal policista-motorkář v zelené svítivé vestě, který si usurpoval právo na přednostní nákup.
Aktuálně od Miloše Bohoňka z půlnoční premiéry v Praze: "Atmosféra poklidná, lidé mají přesně připravené peníze na zaplacení, přesto prodavači Xzone očekávají být tady do 3-4 ráno, protože lidí přišlo neočekávaně moc. Každopádně zásob je prý dost."
Je krátce po půlnoci a hra nikomu nejde autorizovat/spustit, protože podle ukazatele stavu serverů jsou ještě všechny evropské a americké vypnuty, zatím běží jen ty asijské.
Miloš Bohoněk u Xzone na pražské Korunní odhaduje, že lidí tam může být tak 500, dle všeho jich je více, než kolik jich vloni přišlo na zahájení prodeje Battlefieldu 3. Jsme zkrátka národ RPGčkářů :) Dobrá zpráva jinak je, že Xzone stihlo rozeslat všechny předobjednávky ještě v pondělí, takže navzdory avizované druhé várce všem přijdou již během úterý.
Je půl jedné a evropské servery pro Diablo 3 právě byly spuštěny. Jak před okamžikem napsal Bashiok z Blizzardu, snaží se je udržet funkční i přes drtivý nával požadavků, kvůli kterým mohou někomu házet chyby při přihlašování (i když zadáte heslo správně).
Co takhle si pro uklidnění pustit hudbu hrající během instalace Diabla 3, s předělávkou slavného motivu z minulých dílů?
Ukazatel serverů chvíli ukazuje červenou ikonu, chvíli zelenou. Hráči prahnoucí po Diablu 3 se potýkají s dlouhým čekáním při připojování do hry, někomu se už chvíli podařilo hrát úvodní levely, ale pak ho to ze hry vykoplo.
Zástupce Blizzardu se už na fóru stihl omluvit: "Vzhledem k vysoké zátěži jsou nyní přihlašovací servery na své plné kapacitě, což může způsobit prodlevy při zalogování se a na dalších stránkách. Omlouváme se za nepříjemnosti a děkujeme za vaši trpělivost, než se to vyřeší".
Co právě teď souběžně dělají statisíce lidí po celém světě, zdokumentoval někdo na YouTube - neúspěšné pokusy po přihlášení do hry a to samé pořád dokola. Může to skončit i tou vyhořelou serverovnou :)
Jak se dopředu očekávalo, problémy s přetížením serverů stále (01:22) přetrvávají (různé chybové hlášky) a jejich stabilizace zabere ještě spoustu času, což teď potvrdil i zástupce Blizzardu, takže nejrozumnější v tuto chvíli asi bude jít se pořádně vyspat. S připomenutím, že Diablo 3 vyžaduje internetové připojení nejen pro aktivaci, nýbrž i v průběhu singleplayerového hraní (ochrana před cheatováním atd.), tudíž je na funkčnosti serverů velmi závislé, se prozatím loučíme a děkujeme vám za pozornost. Během úterý bude LIVEBLOG pokračovat se zápisky recenzentů Eurogameru Martina Freye a Martina Dlouhého z rozehrávání plné verze.
P.S. Český stream z rozehrávání Diablo 3. Pokud byste se chtěli dále sebetrýznit nebo aby se vám o Error 37 i zdálo, můžete sdílet své pokusy s ostatními podobně postiženými na fanstránce DiabloFans.cz. A ještě link na půlminutový úvod do prvního aktu (The Journey To Tristram), zde za barbara, jinak se ale toto video liší podle třídy vaší postavy a pohlaví. V pořadí třetí (krátké) video, které uvidíte v plné verzi (Cain Lives), je potom zde.
Diablo 3 již bylo pokořeno i v našich končinách - a k tomu, aby se někteří čeští hráči dostali do čtvrtého aktu a shlédli závěrečnou animaci přitom stačila jediná noc (přesně 9 hodin hraní). Vyšší obtížnosti však už jistě nebudou takovou procházkou růžovým sadem.
Níže si můžete prohlédnout screenshot ze souboje s posledním bossem, který prý na běžnou obtížnost není ani tak těžký, jako spíše dlouhý.
Od Martina Dlouhého, videorecenzenta Eurogameru:
"Mám nahráno něco přes 2 hodiny a jsem už dál za pasáží z bety v "novém" prostředí. Obtížnost je oproti betě určtě mnohem vyladěnější a hra se díky tomu hraje několikanásobně lépe, i když v porovnání s Diablem II je hra stále lehká." Jinak v noci ještě vyšel menší patch a automaticky nastavuje server region na Ameriku.
Aukce za zlaťáky již sice běží (oddělená pro normální a hardcore postavy), ale všechny servery pro RMAH neboli aukci za realné peníze jsou stále ještě dole. Těžko říct, kdy je Blizzard zprovozní či zda je provázejí nějaké technické obtíže, ale jejich nahození můžete sledovat zde.
Video níže od CeceCZ000 zachycuje délku fronty před brněnským Xzone. Podle očitých svědků byla fronta v Praze ještě o něco delší než tato:
Fotogalerie z londýnské premiéry Diablo 3: Hostesky-andílky s křídly a v šortkách můžeme jen závidět.
Od videorecenzenta EG Martina Dlouhého: "Před chvílí jsem dohrál první akt s čistou herní dobou 4h 15 min (15. lvl). V druhé polovině tohoto aktu obtížnost příjemně vzrostla a několikrát jsem i zemřel (což má za následek mnohem menší postih, než v druhém díle). Souboj s finálním bossem byl myslím obtížnostně perfektně vyrovnaný a zdálo se mi, že byl obtížnější, než s Andariel z prvního aktu druhého dílu. Problémy s připojením již skoro nejsou, jen jednou mě hra odpojila a po zapnutí se mi většinou na úvodní obrazovce vizuálně nezobrazí hrdina, což není nic tak hrozného (na připojení do hry to vliv nemá)." Brzy publikujeme komentované videodojmy z plné verze.
Předpokládané datum spuštění aukce za reálné peníze je momentálně stanoveno na 23. května 2012.
Po prvním dnu prodejů už mnoho velkých herních obchodů a řetězců hlásí totálně vyprodáno. Přitom další várka má do Čech dorazit až za 2-3 týdny. Nicméně podle našeho průzkumu má většina velkých řetězců s kamennými prodejnami Diablo III ve standardní edici stále skladem v dostatečném množství, jak pro online objednávky, tak i pro osobní odběr, a to i mimo Prahu a Brno.
Hodně se ale liší ceny, někde dosahují až k půldruhému tisíci (kamenné prodejny), jinde zase začínají zhruba na jedenácti-dvanácti stovkách (online shopy).
Česká verze má přeložený manuál a obal, hra je pak v angličtině. Součástí balení jsou i 2 pozvánky pro přátele s kódy na hraní úvodní části Diabla III a jeden klíč pro otestování World of Warcraft do 20. levelu.
Je špička a evropské servery Battle.netu opět nestíhají, mnozí hráči hlásí chybu 35, 37, 75 a nemohou se připojit do hry. Blizzard zřejmě podcenil zájem o hru, který je v momentálně obrovský.
Martin Frey: Po smrti krále Leorica (kterou končila beta) již není první akt tak temný, otevřou se vám lesní pláně, změní se paleta protivníků (obtěžovat vás tam budou hlavně chodící stromy a rohaté bestie) a některé oblasti jsou tam graficky hodně působivé.
Ještě v den vydání přinášíme videodojmy Martina Dlouhého z rozehrání plného Diabla - předvedení různých prostředí v 10 minutách z pozdější fáze 1.aktu, sledujte zde.
Pokud vám stále nejde přihlášení na Battle.Net, zkuste v nastavení přepnout region na asijský. Michal Jonáš v tuto dobu (22:40) už nějaký čas hraje. Jen trvá dlouho načtení seznamu postav (až několik minut), jinak hra zatím na Asii běží. Vše se ale může změnit každou chvílí, protože servery jsou přetížené a Blizzard se to snaží řešit i skrze restarty a vypínání. Každopádně se znovu ukazuje, jak je nutnost onlinu obtěžující a je ostudou, že zájem výrobce podcenil.
Může se hodit: přehled chybových hlášek a co znamenají. Bashiok z Blizzardu před chvilkou informoval, že oprava evropských serverů vypadá nadějně, ale zprocesování všech požadavků zabere nějaký čas. Prý to máte stále zkoušet...
Hra ale podle dojmů autorů EG, co Diablo III hrají, není nijak náročná. K hraní při 1650*1080 v Middle/High grafice postačuje sestava s Win XP, dvoujádrovým procesorem 2,6 - 3 GHz, 3 GB RAM a grafika s 512 - 768 MB RAM. Dokonce hra plynule běží i na měsíce starém ovladači GeForce 285.58. Střídmé hardwarové požadavky na krabičce nelhaly.
Instalace hry z DVD je velice pomalá, zabere typicky dlouhé desítky minut, data se načítají malou rychlostí a dokopírují z internetu. Pozor na firewall antivirů Eset Smart Security, mohou blokovat stahování dat i přes povolené pravidlo, jistější je dočasně vypnout firewall.
Martin Frey: Důkladný průchod prvním aktem (a každým následujícím) zabere zhruba 8 hodin, chcete-li ale vše jen proběhnout, počítejte s dobou poloviční. Po této době budete se svou postavou zhruba na 16-17. úrovni. Za witch doctora je obtížnost na normal velmi lehká, zemřít se mi zatím povedlo pouze jednou, a to u finálního bosse první kapitoly, který bude hráčům předchozích dílů důvěrně známý. Dějem vás přitom provází nejen úžasné CGI filmečky, ale i kreslené prostřihy, které jsou za každou postavu a pohlaví vaší postavy jiné. Po každém aktu se navíc změní pozadí úvodní obrazovky v menu.
Přijde-li vám hra oproti předchozím dílům málo krvavá, navštivte mučírnu Halls of Agony a hned změníte svůj názor.
Nelíbí-li se vám barva vašeho oblečení, není nic lehčího, než využít služeb obchodníka s barvidly, kterého můžete potkat buď náhodně v prvním aktu, anebo později ve městě Caldeum.
Na servery evropské verze hry byl v noci během jejich krátké odstávky aplikován hotfix, který by měl opravit nejčastější problémy s připojením. Doufejme, že se tím vyřeší nemožnost dostat se do hry, která nastává hlavně ve večerních hodinách, kdy se snaží připojit nejvíce hráčů.
Náměstí v Caldeu, hlavním městě světa Sanctuary.
Druhého řemeslníka, jewellera, získáte zhruba v polovině druhého aktu. Je u něj možné kombinovat drahokamy do socketových věcí (za 3 horší jeden lepší) nebo je z předmětů odstraňovat. Cvičit se dá za peníze podobně, jako kovář z Tristramu.
Martin Frey: Prostředí Diabla 3 je velmi variabilní a hodně se mění i v průběhu jednotlivých aktů. S nadsázskou se dá říci, že ve hře nejsou dva stejně laděné dungeon. Například v prvním aktu se vystřídá les, bažina, kobky, hořící město, náhorní planina, zámek a mučírna, v druhém je poušť, město, podzemní chodby, labyrint, vodní chrám, vyprahlá pustina a mnoho dalších oblastí. Některé z nich jsou navíc moc pěkně vertikální, takže vybíháte nahoru/dolů a je vidět hodně do dálky. Nepřátelé se neustále mění a přibývají noví, takže ani u nich stereotyp nenastává.
Čtyři obrázky ilustrující rozdílnost prostředí v rámci jednoho aktu - nahoře úvodní poušť, následně temné podzemní stoky, majestátní město a nakonec vyprahlá pustina.
Martin Frey: Společníci mají ve třetím díle mnohem výsadnější postavení, než ve dvojce - jsou tentokrát jen tři a každý má svůj vlastní příběh a osobnost, které budete v průběhu hry prostřednictvím nových a nových rozhovorů s nimi odhalovat. Templář je zmítán mezi poviností k řádu a touhou po pomstě, lovec je v jádru nejenom zloděj, ale i pěkný sukničkář a čarodějka má dlouhou minulost, na kterou si postupně rozvzpomíná. Vzít si sebou sice můžete jen jednoho, ale v táboře je občas přistihnete u rozhovoru mezi sebou a takové scénky vždycky pobaví. Každý z nich má své vlastní vybavení (zbraň, prsteny a amulet) a jeden osobní předmět, který dává bonusy jen jemu (kniha, kostky, zrcátko). Během hry vás pak krom svých útoků podporují i prostřednictvím svých čtyř schopností, jež si volíte vždy ze dvou možností.
Martin Frey: Achievementů je ve hře celkem 450 a získat je všechny rozhodně nebude nic jednoduchého. Dělí se do kategorií podle toho, čeho se týkají, a získávají se například za postup v příběhu, plnění eventů, používání schopností, zabíjení nepřátel, craftování, průchod hrou v režimu více hráčů či dosažení úspěchů s hardcore postavou. Jejich získáváním se vám odemykají i části či motivy praporu, které pak můžete použít k přizpůsobení vzhledu toho vašeho. Ten pak ve hře více hráčů slouží pro rychlý přesun ostatních na vaši pozici.
Martin Frey: Na aukci se dají prodávat nalezené předměty, které zrovna nepotřebujete (a že jich bude fůra) a také tam můžete nakupovat to, co se vám zrovna hodí. Herní ekonomika se však zatím ještě nestihla ustálit, a proto je většina cen nastřelená od oka (někdy má člověk štěstí a získá cenný předmět za zlomek jeho reálné hodnoty). Z vlastní zkušenosti ale musím říct, že se většina předmětů zatím moc neprodává, jednak je to možná tím, že je jimi aukce v současné době přehlcená a druhak si ještě každý hledá tu správnou výbavu sám (navíc když ty pravé žně začnou až na těžších obtížnostech). Neocenitelná pak ale bude především pro nákup barev (těch je cca 20 druhů), craftování, které náročné na suroviny, a také pro výrobu drahokamů - na jeden lepší gem jsou totiž potřeba tři horší a stupňů kvality je neuvěřitých 14.
Druhý den již hra byla víceméně stabilní, nedocházelo k žádným výpadkům a dalo se hrát téměř bez přerušení. Také hra více hráčů již fungovala víceméně pořád. Blizzard i nadále pracuje na serverové insfraktuře tak, aby zajistil hladký chod hry i v následujících dnech a hlavně pak o nadcházejícím víkendu.
Diablo 3, obláčky, duha a vraždění poníků - že to nejde dohromady? Přesvědčte se, že ano ve videu z tajného levelu Whimsyshire.
I ve třetím díle je tedy tajný level a k tomu, abyste se do něj dostali, musíte vyrobit Staff of Herding, jejíž recept náhodně padá z Izuala ve čtvrtém aktu. K jejímu zhotovení je potřeba Wirt's Bell (ke koupi za 100.000 na náměstí v Caldeu), Black Mushroom (najdete v katedrále cestou k Leoricovi), Liquid Rainbow (padá z Mysterious chest uvnitř Mysterious cave v Dahlgur Oasis ve druhém aktu - předtím je potřeba zachánit starce, který jeskyni otevře), Gibbering Gemstone (padá ve třetím aktu z Chiltary uvnitř Caverns of Frost - tam, kde zničíte balistu) a Leoric's Shinbone (na konci prvního aktu uvnitř ohniště v Leoricově sídle). Poté je navíc ještě třeba zaplatit 50.000 zlatých za samotnou výrobu hole. Následně ji vezměte do ruky a vraťte se na cestu mezi starým a novým Tristramem, kde najděte roklinu s duchem mrtvé krávy. Pak už je vše jednoduché - vítejte ve Whimsyshire! :)
Ukázka prostředí ze třetího aktu - zasněžený hrad, kde zuří obrovská bitva je jen první z oblastí, kam se podíváte.
Aby vám videorecenzent Martin Dlouhý mohl koncem týdne ukázat hraní dalších aktů za jinou postavu, rozehrál hru odznovu za Wizardku. "Přestože se obecně jedná o moji nejméně oblíbenou třídu, tak se mi za ni hraje velice dobře, což je ale pravděpodobně způsobeno její velikou "silou/účinností". Obrovská změna v povaze třídy oproti Diablu II."
Ještě pár ukázek z toho tajného levelu Whimsyshire se zabíjením poníků, pokud by někomu náhodou přišlo základní Diablo 3 málo barevné:
Chcete-li si schopnosti k jednotlivým tlačítkům myši a klávesám 1-4 přiřadit sami, pak zaškrtněte políčko Elective mode, které najdete v menu nastavení, v záložce Gameplay. Pak si již budete moci naklikat přesně ty skilly, které vám vyhovují nejvíce, klidně i všechny z jedné kategorie!
Tak první boss (Skeleton king) už padl i na obtížnost Inferno (postavy level 60), zde je záznam jeho skolení.
Martin Frey: Pár slov k hardwarové náročnosti - na mé sestavě (C2D 2,4GHz, GF560Ti 2GB, 8GB RAM) hra běží na nejvyšší detaily naprosto plynule, k sekání docházelo jen v případě lagování serverů, jejichž infrastrukturu Blizzard stále vylepšuje. Hra ale není nijak náročná ani na jiných sestavách - předběžné hardwarové nároky nelhaly a při snížení detailů se dá hrát i na běžných noteboocích. Po stránce odladěnosti jsem pak nenarazil na téměř žádný problém, vlastně jen jednou, to jsem musel čelit nesmrtelnému bossovi zrovna ve chvíli, kdy se mí spoluhráči odpojili. Opětovný restart dané lokace již ale proběhl bez problémů a i tento protivník nakonec padl. Je krásné zase jednou vidět hru, která nepotřebuje deset patchů na to, aby byla pořádně hratelná.
Martin Frey: Momentálně jsem ve třetím aktu a pro recenzi se zatím rozhoduji mezi známkami 8 a 9. Pro mluví variabilní a vertikální prostředí či kooperativní režim, proti málo novinek oproti předchozímu dílu nebo předvídatelný příběh. Uvidíme, zda hra ještě něčím překvapí - jakou známku nakonec dostane, zatím můžete tipovat v diskuzi, tu finální se dozvíte až po jejím důkladném dohrání v chystané recenzi, kterou na Eurogameru zveřejníme příští týden. Stejně tak můžete do komentářů psát, co byste se z recenze chtěli dozvědět.
Magická povolání mají velkou výhodu v plošných schopnostech, která během vteřiny dokáží zdecimovat klidně i hordu nepřátele. Zkombinuje-li se tak například mágovský Blizzard s jedovým Acid Cloud witch doctora, nastanou doslova jatka. Ale ani ostatní povolání na tom v tomhle ohledu nejsou špatně - každé nabízí sice jinou paletu dovedností, ale jejich variabilita je velká (na blízko, na dálku AoE, support) a vždycky si lze vybrat přesně to, co vám z toho sedne nejvíc. V tomto ohledu je třetí díl jednoznačně krokem dopředu.
Třetí akt je už v podstatě jedno velké bojiště, kde se na vás nemilosrdně hrnou nekonečné hordy nepřátel. Během jednoho úkolu musíte například ničit tyto obrovské balisty, kolem kterých je vždycky plno nepřátel. Z bojů se pak rychle stává doslova bitevní vřava, která vás okamžitě pohltí.
Momentky z pekelného konce (třetí a čtvrtá kapitola) Diablo 3 - vytípané Martinem Zavřelem včetně spoilerů.
Chris Metzen v rozhovoru pro Entertainment Weekly na otázku zda můžeme očekávat další Diablo hry: "Diablo 3 uzavírá jednu specifickou příběhovou linku. Není to konec Diabla jako takového, věku nebo éry, je to konec machinací, které se kolem Sanctuary děly v posledních několika stoletích. Byl-li Diablův plán zničit lidem život, přivést na svět zkázu a utrpení, tak tato hra tento jeho plán ukazuje v celé jeho šíři. Hra ukazuje, jak chytry a lstivý byl celou tu dobu a proč je hlavním záporákem celé série právě on. A právě Diablo 3 je vyvrcholením všech jeho intrik, i když to nutně neznamená, že bychom v tomto světě nemohli vyprávět další příběhy."
Protože brzy publikujeme recenzi, liveblog k vydání Diablo 3 a zápisky z recenzování tímto ukončujeme. Děkujeme všem za pozornost a na shledanou u kontinuální reportáže z veletrhu E3 2012 nebo přímého přenosu z konferencí Microsoftu, EA a Nintenda.