Skip to main content

Diablo 3 je na 14 milionech kusů, kolik z toho dělá konzolovka?

A Call of Duty: Ghosts vážně frčí hůře než Black Ops 2.

Pochopitelně krátce po vypuštění Ghosts, aby ještě nevychladlo nadšení z tržeb, si Activision Blizzard naplánovali zveřejnění hospodaření za minulé čtvrtletí. Tam už před akcionáři museli na rovinu přiznat, co se ve včerejší velkohubé tiskovce snažili ututlat.

Letošní díl Call of Duty se opravdu prodává hůře než ten loňský Black Ops 2, čili stejná situace jako u oldgen verzí Battlefield 4 a Assassins Creed 4. Finanční ředitel Activision to svádí na přechodovou fázi na novou generaci konzolí a digitální distribuci.

Ještě prý nic není ztraceno, protože letošní křivka vývoje prodejů má být úplně jiná než jindy, až přijdou na trh PS4/Xbox One. Eric Hirshberg zase zdůraznil, že pokud sečtete krabicovky a všechny DLC u Black Ops 2 za uplynulých dvanáct měsíců, jedná se prý o nejvíce výdělečnou hru všech dob. Proti tomu zatím GTA 5 nemá odpověď. A pokud by se vzaly pouze DLC u Black Ops 2, tak by byly výnosy na třetím místě, hned za GTA 5 a Skylanders. Nelze se proto divit, že už ohlásili nové díly Call of Duty a Skylanders na rok 2014.

S čím mohou být spokojeni, jsou celkové výsledky Diablo 3. Aktuálně je na 14 milionech kusů, do čehož započítali už i zářijovou konverzi pro PS3/X360 (recenze), na kterou prý zaznamenali samé kladné ohlasy, i na odstranění aukcí a přizpůsobení pro gamepady/TV. Bohužel jsme se, zřejmě záměrně, nedozvěděli, kolik přesně z toho dělají konzole, takže bylo potřeba trochu zabrousit do historie.

PC verze Diablo 3 se ke konci 2012 prodalo 12 milionů kusů, takže za leden-září letošního roku přibyly další dva miliony, v čemž je schovaný přírůstek PC verze, který asi bude převažovat i vzhledem k faktu, že za listopad-prosinec 2012 přibylo několik milionů, i asi nepříliš slavný odbyt nedávné PS3/X360 verze. Zvláštní je v tomto kontextu pouze květnová infografika Blizzardu, která tvrdila, že hru si tehdy na PC zahrálo už 14,5 milionu unikátních hráčů, což zřejmě započítává i hry rozdané zdarma nebo účastníky bety, zkušební verze apod.

Termín datadisku Reaper of Souls zůstává stále neznámý. Blizzard bude i nadále investovat do výroby nového obsahu pro World of Warcraft, na němž prý nyní pracuje více lidí než kdykoli dříve. Cílem je, aby mohli vypouštět časté přídavky, navzdory poklesu počtu předplatitelů o 100 tisíc na současných, stále úctyhodných 7,6 milionu lidí.

TV reklama na konzolové Diablo 3

Read this next