Skip to main content

Detaily o TitanFall od zakladatelů Call of Duty - PREVIEW

O Source enginu, paktování s Microsoftem i cloudu.

Kvůli chybě někoho, kdo se stará o digitální edici Game Informeru, se šťastnému uživateli NeoGAFu do tabletu stáhlo příští vydání časopisu s týdenním předstihem. Což vedle redaktorů ztrácejících pracně připravovanou exkluzivitu určitě nepotěšilo zakladatele série Call of Duty z nového studia Respawn ani Microsoft, který teď asi bude muset na poslední chvíli přepisovat scénář jeho pondělní E3 konference. Co vše jsme se tedy o ještě neohlášené akci TitanFall dozvěděli?

Žánrově půjde opět o multiplayerovou first-person střílečku s mechy, kteří se zde jmenují titáni a jsou velmi pohybliví. Dokáží běhat po zdech, provádět skoky do dálky, pružně se uhýbat atd., zkrátka běhat stejně rychle jako normální vojáci, jen na rozdíl od nich disponují mnohem větší palebnou silou (přesně jak zjistilo již dříve Kotaku). Pokud se vám, pilotům, za ně nebude chtít hrát, můžete běhat normálně po svých, mech vás bude všude následovat a pomáhat vám. Piloti budou zvýhodněni i chvilkovou neviditelností pro překonání větších území. Mazané nepřátelské mechy zlikvidujete tak, že na ně podobně jako v Lost Planet vyskočíte a trefíte je do mozku.

Protože se TitanFall (mimochodem, strašně tuctový název!) odehrává v budoucnosti, lidstvo obývá nejen Zemi, ale i okolní planety a klišoidní zápletka řeší korporace snažící se sebrat těmto koloniím nějaké zdroje, kvůli čemuž má být cestování mezi planetami velmi složité. Atmosférou by se tvůrci rádi přiblížili filmům jako Blade Runner či District 9, zatímco vyprávění příběhu má být zase ve stylu Left 4 Dead. Vedle obyčejného mulťáku zde totiž má být nějaká kampaň pro online hraní, stejně jako režim pro jednoho hráče, ale o něm se zatím nemluví.

Mapy budou více otevřené než v Call of Duty a díky tomu, že se v nich vedle minimálně tuctu živých protihráčů vyskytují i počítačem řízení nepřátelé, má být hra více přístupná nováčkům. Zbraně jsou klasické: raketomet, útočná rifle, pistole... a jakýsi nástroj na hackování do mysli umělé inteligence, aby se k vám přidala. Mechům jinak můžete i velet, například aby hlídali určitou oblast.

Studio Respawn prý původně chtělo cílit na starou generaci konzolí, ale když zjistili, že na nich hru nerozběhnou, rozhodili sítě a dohodli se s Microsoftem. Hra proto vzniká pouze pro Xbox 360, Xbox One a také PC, zatímco majitelé PlayStation budou mít smůlu. Vývojáři to zdůvodňují slovy, že se jako nové menší studio s "pouhými" 80 zaměstnanci chtěli soustředit na méně typů hardware a že v budoucnu možná své uvažování změní (s verzí pro X360 jim někdo pomáhá externě).

S tím souvisí i překvapivé využití Source engine, který jim prý zaručí běh v 60 snímcích za vteřinu a jehož jádro bylo přepsáno pro účely nextgenu. Vytvářet nový engine by prý zabralo moc času, takhle bude moci k vydání dojít už na jaře 2014 (o EA coby vydavateli už ani slovo).

Velkým tématem TitanFall má být cloud, když hra využije dedikované servery Microsoftu pro výpočty fyziky a umělé inteligence na dálku (více o cloudu na Xbox One v tomto článku). Lidé z Respawnu říkají, že se zatím potýkají s nedokončeným hardwarem a softwarem na nové konzoli od Microsoftu, že dokonce nedovedou efektně využít ani dostupných 5 GB paměti.

Jsou však nadšeni z cloudu, když tvrdí, že bez něj by hra nemohla běžet, což zní buď jako nějaké naočkování od Microsoftu nebo příprava půdy pro budoucí obhajobu nutnosti neustálého připojení pro hraní. O nemalém paktování s Microsoftem nasvědčuje i využití funkcí Smartglass pro ovládání z mobilu a podpora Kinectu.

Read this next