Skip to main content

Detaily o novém dílu Hitmana od IO Interactive

Lehce generický výčet vlastností nelišící se od Absolution.

Patrně s cílem uklidnit početné řady fanoušků, vyplašené nedávnými zprávami o zrušení příbuzné hry a soustředění se na mobily ve studiu v Montrealu, přistoupili dánští IO Interactive k nezvyklému kroku a dlouho před oficiálním ohlášením pustili ven první útržkovité informace o jimi chystaném novém dílu Hitmana.

AAA hra pro PC a nextgen konzole zastihne Agenta 47 na vrcholu jeho kariéry, kdy je z něj predátor slídící po celém světě za podpory Diany Burnwoodové a zbytku organizace ICA.

"Budeme se koncentrovat na jádro značky Hitman, takže při hraní použijete celou škálu nástrojů k likvidaci pestré skupiny nepřátel v rozlehlých exotických lokalitách. Hra poběží na základech Glacier 2 enginu z minulého Absolution, z nějž zužitkujeme zkušenosti a jinak se v hratelnosti hodláme inspirovat v předešlých dílech Contracts a Blood Money," zklamali trochu tvůrci, protože Glacier 2 engine byl místy zastaralý už ve 2012 kvůli mnoha odkladům, natož pak za x let na nových platformách.

Jejich trochu generický výčet vlastností pokračuje slibem důrazu na extrémní detaily v nejrozsáhlejších levelech, co kdy tato série zažila. Navrhují je opět jako otevřené pískoviště, aby dovolily nelineární postup, takže každý hráč může volit jinou cestu a nebudou tu prý otravovat žádné checkpointy. Cílem má být vytvoření živoucích, dýchajících a uvěřitelných levelů, které hráčům umožní experimentování s chováním umělé inteligence pro nečekané okamžiky, které všichni příznivci zbožňují.

V novém Hitmanovi se vrátí i oblíbený režim Contracts, v němž budete moci vytvořit výzvy, které prozkoumají možnosti v již zmíněných rozlehlých mapách, a samozřejmě opět je nasdílíte na internet. O co ale bude Agent 47 ochuzen, to jsou jeho magické kapsy, což trochu zní jako přepracovaný inventář s omezenou kapacitou.

Více by IO Interactive měli odhalit v průběhu letošního roku, termín vydání ale neřekli, takže na stihnutí 2014 bychom si nevsadili. "Máme spoustu skvělých plánů a jsme nadšeni z toho, jaká budoucnost Hitmana čeká," uzavřeli otevřený dopis na homepage s dovětkem, že se ničemu jinému teď nevěnují.

Podle vyznění to vypadá, že vše sepsali jen pro ujištění, že se na konceptu hry nic nemění, jak se spekulovalo s odbočkou od jiného studia. Jiná věc je, že nový díl může být pouze takovým datadiskem pro Absolution ve stylu "více toho samého" nebo "vrátíme se ke kořenům série", bez nějakých extra inovací, což se u většiny firem nenosí. Ale na druhou stranu, proč také ne, že? Bude to však stačit na dosažení vyšších prodejů než minule, s nimiž nebyli Square Enix spokojeni? Nebo ořezali náklady či recyklují, aby jim to finančně klaplo...?

Read this next