Detaily o implementaci raytracingu do Minecraftu
Už ne pouze obyčejné kostky.
Minecraft, nejprodávanější videohra na světě s více než 176 miliony prodaných kopií, získá ve své PC verzi díky nově přidané podpoře ray tracingu v reálném čase dramaticky realističtější vzhled. Jak víme od pondělí, update hry bude zdarma během 2020 a nabídne s pomocí realističtějších stínů, osvětlení a zářivých barev hráčům Minecraftu živou vizuální stránku světů, které sami vytvářejí.
„Minecraft přinese ray tracing milionům hráčů všech věkových kategorií a s různorodými zájmy, kteří jinak klasické videohry příliš nehrají," říká Matt Wuebbling, ředitel GeForce marketingu ve společnosti NVIDIA. „Tím, že nejprodávanější hra na světě přidává podporu ray tracingu pro PC verzi, se jen potvrzuje, jakou pozici si ray tracing dokázal vybudovat v rámci herního ekosystému."
"Ray tracing je ve středu našich úvah o budoucí podobě Minecraftu," říká Saxs Persson, kreativní ředitel značky Minecraft ve společnosti Microsoft. „GeForce RTX dodá světu Minecraftu úplně nový feeling. V normálním Minecraftu jsou kostky zlata jen žluté, se zapnutým ray tracingem ale uvidíte odlesky a odrazy na lesklém povrchu. Dokonce se na něm zrcadlí mob."
NVIDIA a Mojang společně přidávají do verze hry pro Windows 10 formu ray tracingu známou jako path tracing. Jde o simulaci průchodu světla scénou, která představuje unifikovaný model výpočtů osvětlení pro mnoho různých typů vizuálních efektů, které byly dříve obvykle implementovány zvlášť za použití rasterizovaných hybridních rendererů. Mezi tyto efekty patří:
- Přímé osvětlení sluncem, oblohou a rozdílnými zdroji světla, včetně emersivních povrchů, jakými jsou např. světlit nebo láva
- Realistické tvrdé a měkké stíny v závislosti na jejich velikosti, tvaru a vzdálenosti od světelného zdroje
- Emisní osvětlení v závislosti na jednotlivých pixelech
- Nepřímé rozptýlené osvětlení (rozptýlené globální osvětlení)
- Nepřímé spekulární osvětlení (odrazy)
- Průhledné materiály s odrazy, lomem a rozptylem světelných paprsků (špinavé sklo, voda, led)
Atmosférický rozptyl a hustota (volumetrická mlha, světelné šachty a realistická obloha)