Detaily o hratelnosti Far Cry 6, postavách a cestě tvůrců na Kubu
+ rozdíly oproti minulým dílům.
Po titulní sekvenci a filmečku už v angličtině či premiérových screenshotech tu konečně máme oficiální detaily o Far Cry 6, které bylo vyzrazeno v pátek. Vyjde toho 18. února 2021 pro všechny možné platformy.
Předně, zástupci UbiSoft potvrdili, že se při vytváření malého ostrova (fiktivní země Yara) inspirovali na Kubě, do jejíž kultury se zamilovali. Protože když se řekne guerrillové válčení, vybaví si prý automaticky tuto zaostalou komunistickou zemi v Karibiku. Tvůrci tam strávili měsíc a hovořili s členy odboje či o zamrznutí všeho v čase (kvůli dřívější ekonomické a cestovní blokádě), což má být zajímavé pro vyprávění.
Ač je hra zasazena do současnosti (čímž definitivně padá teorie o mladém Vaasovi), budete tam z výše uvedeného důvodu používat auta ze 60. let či 50 let staré zbraně a výbavu - tak jako na skutečné Kubě, kde když jedete taxíkem starou škodovkou, blikají kvůli nedostatku náhradních dílů všechny chybové kontrolky na palubní desce, což se řidič zoufale snaží zakrýt kusem hadru (osobní zkušenost z 2011).
Ve vývoji je Far Cry 6 po čtyři roky ve studiu UbiSoft Toronto, kde s pracemi začali ještě před vydáním pětky. Pomáhají jim pobočky v Montrealu, Kyjevě, Šanghaji a Berlíně.
Na rozdíl od minulých dílů Far Cry tady vedle farem, džungle či pobřežních vesniček bude kladen větší důraz na město (Esperanza, hlavní cíl povstání). Tyto zastavěné lokace mají poskytnout příležitosti pro nový styl hratelnosti a větší vertikalitu než v předchůdcích.
Hráčova postava (místní Dani Rojas) může být ženou či mužem. Bude plně namluvená, rozpohybovaná a vidět v cutscénách z pohledu třetí osoby, což je pro tuto střílečkovou sérii z vlastních očí nezvyklé. Během putování se potká s rozličnými skupinami příslušníků odboje, kdy každá má jiné motivace či postupy.
Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.
Budete se moci svobodně rozhodnout, na které části ostrova (masivního otevřeného světa) začnete, čemuž se příběh sám adaptuje. Myšlenka je taková, že revoluce začne někde na vesnicích a pak vás dovede až do hlavního města, kde se pokusíte svrhnout zlého diktátora. Anton Castillo je synem bývalého vládce Yary, který byl popraven před 50 lety a má tedy neochvějný pocit, že jeho rodině zemi ukradli. Je inteligentní, charismatický a používá zvrácenou logiku pro obhajobu svých činů. Snaží se opětovně tento ráj pozvednout na vrchol, ale ne každý sdílí jeho vizi a metody. Castillo však bude zároveň vykreslen i jako otec syna, kterému přeje úspěch a chce ho vše naučit. Vztah mezi diktátorem a třináctiletým synem má být atraktivní pro příběh, jelikož se v něm odráží hádky s rodiči, puberta apod. Celé to má být osobnější a lidštější než minule.