Skip to main content

Detaily o hororu The Evil Within na id Tech 5 enginu

O zápletce, pastích, obtížnosti i pokřivení světa.

K nelibosti IGN, jehož pondělní preview tak ztrácí na váze, a k radosti všech ostatních vypustila japonská pobočka Bethesdy asi omylem podrobnosti o včera odhaleném survival hororu The Evil Within od tvůrce Resident Evil.

Poběží překvapivě na technologii id Tech 5 od id Software, ale oproti RAGE z roku 2011 má být o něco vylepšená a sázet na nejmodernější metody pro nasvícení scén, jako to ještě dosud žádná hra neměla. To naznačuje, že Bethesda mohla přikročit k tomu, co ji mnozí dlouhodobě doporučují, a to postavit id Software jen do role studia dodávajícího nové technologie pro všechny její interní projekty, namísto aby se pokoušelo vyrábět vlastní hry, což se mu dle obtíží DOOM 4 asi moc nedaří.

Hrdinou The Evil Within se stane muž jménem Sebastian, který se svým partnerem vyšetřuje na místě činu, kde došlo k masové vraždě. Jenže tam se aktivují jakési mystické síly a je nucen sledovat, jak postupně umírají členové jeho policejní jednotky, dokud nedojde řada i na něj. Když se probere z bezvědomí, ocitá se ve světě plném volně se pohybujících monster (ale nepůjde o tradiční sandbox), který je zmítaný smrtí a šílenstvím. Musí proto čelit nepředstavitelnému děsu a bojovat o své přežití, zatímco se snaží odkrýt pravdu za tou mystickou silou a pochopit, co se to vlastně děje.

Tvůrci ze studia Tango zopakovali, že by rádi našli to pravé vybalancování mezi hororem a akcí ve smyslu obtížnějšího a intenzivního zážitku, kdy vám jde často o kejhák. Chtějí klást značný důraz na to, jak je hrdina s propracovanou osobností slaboučký a jak snadno ho terorizující nepřátelé mohou zabít levou zadní.

Prý musíte být mazaní a nepolapitelní, abyste dokázali přežít v extrémně nevlídných a odpuzujících podmínkách. Zpočátku budete velmi silní, ale jak se budete prokousávat dále, tím více vás bude ovládat nejistota, strach a napětí, takže vaše nervy a pocity úzkosti či sklíčenosti mají být vygradovány na maximum (čili pravý opak než ve většině her, kdy se z hrdiny v pozdějších fázích stává pomalu nesmrtelný termínátor).

Zajímavá je zmínka, že hráč bude mít omezené zdroje (zatím nepojmenované) a že musí řešit různé hádanky i se vyhýbat krutým pastím či mechanismům, které však může využít ve svůj prospěch, tzn. nalákat do nich protivníky. Jindy na ně zase převrhnete stůl.

Veškeré takové objekty nebo chodby, stěny, dveře, budovy i příroda nebo nepřátelé se čas od času totálně promění při náhodně se vyskytujících událostech, které v reálném čase pokřiví celou realitu. Transformují ji do něčeho jiného na základě vašich činů, ačkoli ještě není jasné, jak přesně tohle bude fungovat. Nicméně má to podtrhnout, jak je zdejší svět vrtkavý a jak může hrozba přijít z kteréhokoli směru.

Read this next