Skip to main content

PREVIEW: Detaily o fungování No Man's Sky

Objevování celé galaxie je více onlinovkou, než se myslelo + obrázky.

Víkendové odhalení nové průzkumné simulace No Man's Sky, jestli vůbec jde nějak takto ve stručnosti definovat, vyvolalo spoustu pochybností, jak může tak malinký tým naplnit svou ambiciozní vizi. Dnes jsme se dozvěděli další podrobnosti ze zahraničních preview na EG, Polygonu či Joystiqu.

Vedle bojů ve vesmíru a na povrchu planet tu bude dokonce i těžba surovin, ale tvůrce zdůrazňuje, že hra ani tak není o těchto jednotlivých vlastnostech, nýbrž o pospojování všeho dohromady. Při kladení důrazu na průzkum podivných, nebezpečných světů a vyvarování se klišé o vesmírných mariňácích a opuštěných městech.

No Man's Sky bude obsahovat celý vesmír k prozkoumání, zpočátku kdesi v dálkách, ale postupně se mohou hráči prokousat k jeho centru, budou-li spolupracovat, zvládnou-li obtížné úkoly a budou-li silní. Každá planeta a její přilehlý hvězdný systém mají být generovány náhodně, ale tak, aby to z hlediska její (unikátní) flóry a fauny dávalo smysl.

Když určitý hráč některou planetu objeví, od té chvíle bude existovat i pro všechny ostatní, čili toto objevování je de facto i takovým vytvářením nově dostupného obsahu. Persistentní prostředí zde spočívá v tom, že vaše napáchání různých věcí na té které planetě ovlivní i ostatní hráče, co se na ní zrovna nacházejí.

Všichni přitom uvidí už odkrytou společnou galaktickou mapu, což je má motivovat k průzkumu jiných planet, které ještě nenavštívili. Na druhou stranu má záviset na každém z nich, zda nasdílí, co někde objevili. Čili princip hry bude hodně o vábení k tomu, abyste popsali ještě rouškou zahalená místa na mapě.

"Pokud bych měl náš projekt k něčemu přirovnat, byl by to Minecraft, DayZ, ale z hlediska hratelnosti také Dark Souls, možná i Journey," říká šéf vývoje z Hello Games, Sean Murrey. Podle něj dokáže takovou hru vyrobit jedině malý tým, protože firma jako EA by se v něm utopila. Nicméně z tohoto důvodu prý nemáme čekat grafiku na úrovni Destiny. Má být hezká, ale ne tak detailní, tvůrci se spíš chtějí soustředit na "nextgen hratelnost".

No Man"s Sky by mělo vyjít na nabušená PC a na nové konzole. Kdy? To je ve hvězdách.

Oznamovací trailer

Read this next