Všechny detaily o fungování mulťáku Battlefield 1
PREVIEW: Dozvuky oznámení přehledně.
V návaznosti na velkolepé páteční odhalení Battlefield 1 (Alza.cz) se podívejme na zoubek multiplayeru:
- Dopravní prostředky budou na rozdíl od BF3/BF4 uzamčeny tak, aby je mohla ovládat jen specifická třída hráče, pro kterou jsou určeny. Tzn. sniper už do nich nebude moci nasednout a odvézt je schovat někam na kraj mapy, jako se to občas dělo v minulých dílech.
- V MP budou klasicky čtyři hráčské třídy (pravděpodobně Assault, Medic, Scout, Support), Medik má mít stříkačku na uzdravení ostatních, jen některá třída dokáže ovládat tanky či letadlo, Scout si bude rozumet s odstřelovačkou. Chybí obvyklá třída Engineer (kvůli povaze první světové), a jak vidíte, typické rysy Assault/Medic byly rozděleny do dvou separátních tříd.
- Letadla mají mít široké využití, nejen pro přestřelky, ale usednou do nich dva hráči souběžně a jeden bude střílet ze střílny či shazovat bomby. Tvůrci chtějí, abyste s různýmy typy dvouplošníků či bombardérů měli mnoho herních možností, vč. zbraní připevněných na křídlech, ale prý žádné uzamykání cíle při střelbě, takže to má být hodně o schopnostech hráče.
- Nejvhodnější při jízdě na koni budou průzkumné úkoly či útoky ze strany (něco jako motorky). Koně se mohou přímo utkat s tanky.
- Součástí nový systém boje na blízko kvůli jeho častému výskytu; bajonet se bude moci nabíjet pro větší úder. Z autentických zbraní dále potvrzeny šavle, plamenoment, těžký kulomet (pro třídu podpory), palcát, lopata, nože, pušky a daší na blízko. Zkrátka žádné automaty ani zaměřování cíle, každá zbraň má mít své slabé místo. Lehčí zbraně budou rychlejší, ale nezpůsobí tolik zranění. Ručními zbraněmi můžete nepřátele doslova umlátit. Chybět nemá dynamit (pochopitelně bez možnosti házet ho) a ohlušující dělostřelectvo.
- Vzhledem k častému využití chemických zbraní si můžete libovolně nasadit plynovou masku, ale pak toho skrz ní méně uvidíte. Je na hráči, jestli daným místem projde s maskou pro zkrácení si cesty (i s maskou však utrpí určité zranění), nebo zda ho raději obejde delší cestou.
- Zatím není jasné, jestli budete moci přímo ovládat vzducholoď Zeppelin, nebo jestli se stane jen statickou součástí oblohy. Potvrzen ještě nebyl systém vývoje postav, zatímco přizpůsobení zbraní ano.
- Bitevní lodě určitě ovladatelné budou (byť v reálu moc do první světové války nezasáhly), můžete s nimi zdemolovat pobřeží, jak povrch země, tak budovy.
- Destrukce dle novinářů značně pokročila oproti předchůdcům, skoro až na úroveň Bad Company 2, ale nelze zničit úplně každou budovu. Ukázány zatím byly odlétající cihly z větrného mlýnu kdesi v Belgii (Holandsko do války nezasáhlo), také budou při přestřelkách odpadávat kousky letadel, které se pak budou hůře ovládat.
- Do některého tanku (ve hře jsou lehké i těžké) se prý zvládne nasoukat celá vaše jednotka. Každý typ tanku má mít unikátní vlastnosti (na rozdíl od BF4, kde všechny působily víceméně stejně), budete se s nimi muses sžít / naučit vše. Bude tu i ozbrojené transportní vozidlo.
- Vrátí se obrovské mapy ze starých dílů BF, výrobce hovoří o "jedněch z největších bitev v historii FPS žánru". Snaží se prý využít bojiště takovými způsoby, které nejsou mezi lidmi moc známé.