Destiny nejnákladnější hrou všech dob s rozpočtem 500 milionů dolarů
Activision se potřebovali pochlubit.
Výrobci většinou tyto údaje nezveřejňují, protože je považují za přísně střežené obchodní tajemství. Activision se naopak potřebovali pochlubit, aby dodali nové značce na významu. Že to bude pálka, naznačoval už dlouhý a velmi ambiciozní vývoj s téměř tisícihlavým, do luxusních nových prostor přestěhovaným studiem Bungie. Ale že dosáhne takové výše, která doslova srazí ze židle a konkuruje nejdražším hollywoodským filmům...
"Activision Blizzard zamýšlí utratit za vývoj a propagaci Destiny celkem 500 milionů dolarů," prozradil dnes jejich šéf Bobby Kotick pro agenturu Reuters. Do této částky, v přepočtu neuvěřitelných 10 miliard korun, prý počítá také marketing, zabalení do krabiček, servery, autorské poplatky a další výdaje během trvání desetileté vydavatelské smlouvy s Bungie (2010-2020). Obvykle u takových titulů spolkne polovinu nákladů samotný vývoj a polovinu propagace důležitá zvlášť u nové značky před mainstreamovým publikem.
S největší pravděpodobností se proto jedná o nejnákladnější hru historie. Grand Theft Auto 5 se odhaduje "jen" na 200-300 milionů dolarů a zhruba podobně stály Star Wars: The Old Republic či Modern Warfare 2. Po spekulacích o 200 milionech dolarů též u The Elder Scrolls Online je později Zenimax popřel, že takové peníze prý ani nemá. Seznam na Wikipedii mimochodem u Destiny předtím tipoval pouze třetinu finální částky.
Analytici oslovení Reuters předpovídají, že aby se Destiny vůbec zaplatilo, muselo by prodat aspoň 16 milionů kusů za koncovou cenu 60 dolarů (tedy polovinu toho, co se dodnes povedlo GTA 5). Nicméně dá se předpokládat, že Destiny bude rádo, když jako nová značka prodá 8 milionů kusů, myslí si analytik Arvind Bhatia, který jinak naprosto vylučuje, aby se někdy přiblížilo odbytu GTA či jiných slavných zavedených sérií. Avšak Activision to je asi teď jedno, protože vnímají Destiny jako dlouhodobou záležitost.
"Hloubka kreativity, záběru a rozsahu nezbytná pro to, aby se vize tvůrců Halo zrealizovala, je bezprecedentní," dodal tiskový mluvčí Activision. Také zdůraznil, že značnou investici vyžadoval vývoj nového nextgen enginu a robustní serverová infrastruktura, která by měla nějaký čas vydržet a tím se potom sníží výdaje na budoucí produkty (rozumějte: na rozšíření či pokračování Destiny). V dlouhodobém horizontu pak má hra stát zhruba stejně jako kterékoli jiné AAA tituly.
Níže nový deníček o brnění, výzbroji a lootu - více o Destiny vycházejícím začátkem září (vstupenka do letní bety) pro PS4/PS4/X1/X360 v kompletním zpravodajství EG.