Skip to main content

Destiny je nejúspěšnější novou značkou všech dob

Překonalo Watch Dogs a boduje na Xboxu.

Vášnivé debaty, jestli recenze ovlivňují prodeje nebo ne, zůstanou nedořešené, protože žádné verdikty nad Destiny v době vydání neexistovaly (první domácí verdikt vyšel až v sobotu, 7/10). A Bungie se teď asi za to zpětně vůbec nezlobí, protože by mohly leda uškodit.

Takhle nic nestálo v cestě obrovskému úspěchu, když se Destiny stalo nejúspěšnější premiérou nové herní značky ve Velké Británii. Dokázalo přitom překonat i květnové Watch Dogs, předešlého držitele tohoto rekordu.

Od britského auditora trhu jsme se dozvěděli, že PS4 verze tam tvořila 46 procent prodaných kusů, Xbox One verze 36 procent, Xbox 360 verze 14 procent a PS3 verze mizivá 4 procenta. Nejsou v tom ale započítané digitální verze, u nichž to může být úplně jinak, jen krabicovky.

Pokud sečtete podíl verzí pro konzole od Microsoftu a Sony, tak je poměr vyrovnaný, což je pro Xbox značný úspěch. Destiny se totiž propagovalo jen jako PlayStation hra (Microsoft nesměl rozjet žádné reklamní kampaně), nehledě na náskok bety na PlayStationu a výhodu s budoucími exkluzivními DLC.

Že je tahle sci-fi onlinovka od Bungie prodejním trhákem, dokládá i její umístění na 17. příčce v žebříčku nejúspěšnějších her v Británii všech dob, do nějž se započítávají i pokračování zavedených sérií, typu Call of Duty, FIFA, Battlefield či GTA.

Jedná se rovněž o zatím nejúspěšnější nově vydanou hru letošního roku, která předhonila Watch Dogs, TitanFall, Wolfenstein: New Order a inFamous Second Son (2. - 4. místo). Minulý týden tak The Sims 4 skončili až druzí.

Activision zatím neprozradili přesný počet vyexpedovaných či reálně prodaných kusů, jen se minulý týden pochlubili, že úvodní závoz na obchody po celém světě byl v hodnotě 500 milionů dolarů. To neznamená, že by se náklady za úvodní den zaplatily, jak to někteří mylně interpretovali, protože tržby nejsou zisk, ani závoz nejsou koncové prodeje, přesto muselo jít o velikou várku nahoněnou masivní reklamní kampaní.

Read this next