Deset nejdražších her všech dob
Zajímá vás, které hry stály nejvíc?
Server Digital Battle dal dohromady velice zajímavý žebříček, který sumarizuje deset her, které měly vůbec největší rozpočet.
Killzone 2 - 45 milionů dolarů
Původní rozpočet byl 20 milionů, ale čtyřletý vývoj ho navýšil více než dvojnásobně.
Final Fantasy XII - 48 milionů dolarů
Série Final Fantasy patří mezi nejdražší japonskou sérii a rozpočet 48 milionů byl navíc bez dalších marketingových nákladů. Dokonce se říká, že pokračování Final Fantasy XIII má rozpočet ještě o 50 procent větší.
LA Noire - 50 milionů dolarů
Hra byla nedávno označena za "jednu z nejdražších her, které jsou v současnosti ve vývoji". To je sice možná trošku přehnané, ale Rockstar dali australskému studiu k dispozici opravdu velký obnos, za který musí vytvořit co nejhezčí maketu Los Angeles ve 40. letech.
APB - 50 milionů dolarů
Na této MMO se pracuje už pět dlouhých let a spoustu peněz ještě spolkne, protože studio Realtime Worlds by mělo utratit miliony dolarů ročně na podporu této hry.
Halo 3 - 55 milionů dolarů
Bungie mělo na druhé pokračování Halo série téměř neomezený rozpočet, tak moc v ně Microsoft věřil. Částka 55 milionů padla pouze na vývoj, Microsoft pak utratil ještě 200 milionů za reklamu.
Metal Gear Solid 4 - 60 milionů dolarů
Kojima Producitons a Sony pracovalo na MGS 4 celé čtyři roky, náklady si rozdělili napůl.
Too Human - více než 60 milionů dolarů
Původní rozpočet výrazně přetekl poté, co se Silicon Knights rozhádali s Epic Games a ačkoliv už hra byla téměř hotová, zahodili Unreal Engine 3 a začali pracovat na svém vlastním. To rozpočet navýšilo minimálně o 10 milionů dolarů.
Shenmue - 70 milionů dolarů
Tato hra držela rekord nejdražší hry celých dlouhých 10 let. Shenmue nabízelo obrovské prostředí, které bylo možné prozkoumat, systém počasí a spoustu detailů, které nemají ani dnešní hry. Prodeje ovšem byly tragické.
Gran Turismo 5 - 80 milionů dolarů
Na této závodní hře se pracuje už pět let. Bude obsahovat přes tisíc modelů skutečných aut, vymodelovaných do nejmenších detailů. Oficiální rozpočet byl v polovině roku 2008 "pouze" 60 milionů dolarů.
Grand Theft Auto 4 - 100 milionů dolarů
Na hře pracovalo po tři a půl roku přes 1000 lidí. Kromě klasické práce na hře museli také nafotit spoustu fotografií New Yorku, celé měsíce sledovali v největším městě na světě dopravu, kontaktováno muselo být zhruba 2000 lidí kvůli právům na muziku. Ve hře je nakonec stovka písniček a práva na některé stála až 10 000 dolarů.