Skip to main content

Denuvo: Pirátství se jen snažíme přibrzdit o pár měsíců

Tvůrce ochrany také vyvrací mýty.

Foto: PC Gamer

"Představte si, jako kdyby hra v Americe stála 400 dolarů. Takové to máme my Bulhaři, když kvůli nízké kupní síle u nás stojí novinka třetinu minimální mzdy," obhajují tamní piráti, proč "musejí" stahovat warez verze her.

Čerstvý tématický článek PC Gameru o pirátství obsahuje i neméně zajímavý rozhovor s Reinhardem Blaukovitschem, šéfem a spoluzakladatelem firmy stojící za obávaným softwarovým řešením Denuvo, které zapříčinilo změnu situace na pirátské scéně a kterému vývojáři vděčí za značné rozšíření seznamu necracknutých AAA her.

Přišel zrovna v době překotného vývoje - kdy byl Rise of the Tomb Raider nejprve díky demu zprovozněn bez originálky, než to Denuvo promptně zablokovalo, ale krátce poté měl vzniknout již údajně funkční, regulérní crack.

Blaukovitsch realisticky uznal, že asi nikdy nezastaví pirátství kompletně. Jejich hlavní cíl spočívá v něčem jiném: "Snažíme se pomoci vydavatelům, aby mohli vydělat na prvotních prodejích hry při vydání a v následujících měsících, takže spíš jen pirátství oddalujeme."

Tvůrce Denuvo dodává, že vídají hodně příspěvků na Redditu apod., kde lidé prohlašují, že si některou hru koupili jen kvůli tomu, protože pro ni v dané době neexistoval funkční crack. Tohle se prý děje u každé hry, kterou Denuvo chrání, a má to svědčit o jejich dobré práci.

A ty dřívější zvěsti, že tahle ochrana zpomaluje chod her a způsobuje nízký framerate? Dle Blaukovitsche jde o úplný nesmysl, už jen kvůli tomu, že modifikují jen ty části her, které nejsou aktivní během samotného hraní - např. loadovací obrazovky či počáteční spuštění. "Věnovali jsme hodně úsilí nejen tomu, aby naše anti-tamper řešení nemohlo být cracknuto, ale také tomu, aby běžní platící zákazníci nebyli nijak negativně ovlivněni. Kódu samotné hratelnosti se nijak nedotýkáme, takže nemůžeme být odpovědní za pokles výkonu." Více na PC Gameru.

Read this next