Dechberoucí tech-demo destrukce prostředí v Crackdown 3
Tohle ještě ve hrách nebylo.
S v úterý oznámeným Crackdown 3 konečně Microsoft získal konkrétní hru, na které může demonstrovat výhody vzdálených výpočtů přes cloud na Xbox Live. A je to tentokrát opravdu zajímavé, ne jen laciné pozlátko:
Pokud v betonové stěně vystřílíte díru ve tvaru kruhu, zbylý beton uprostřed dynamicky spadne dolů, protože ho tam už nic nedrží. Jindy do betonu prostřílíte větší otvor, kterým lze proběhnout, a zničné zbytky stavebniny zůstanou natrvalo pod tím na zemi.
Věžáky na mapě nejsou falešné jako v jiných hrách, ale skutečně postavené, s řádnou geometrií a fyzikou všech součástí stavby (ocelová konstrukce, okna atd.). Hráč proto může zamířit pouze na jednotlivé části budov a ty sestřelit, např. kus plechu či pouze jednu část stěny. Zboření celé budovy dá podstatně více práce a ta pak velmi realisticky spadne na stranu, načež trosky se ještě na zemi drobně povalují a zůstanou ležet v herním světě.
Když se na střeše budovy nachází v mulťáku nepřítel, dá se jednoduše zničit místo, kde stojí, čímž způsobíte jeho pád a následný kaskádovitý efekt, kdy se plynule zeshora zboří jen ta správná část dané struktury. "Je to úplně jiný způsob uvažování, jak se dělá fyzika do her," komentoval to předvádějící z MS. Neustále zdůrazňoval, že využívá výpočetní výkon pěti dalších Xboxů v cloudu. Ty se pořádně zapotí kvůli fyzice každého jednotlivého kusu stavby, které z věžáku vypadnou.
Nejlepší moment přichází v závěru tech-dema, kdy mohutná budova padá na jinou hned vedle ní, čímž částečně zdemoluje i ji, a takhle se městem šíří dominový efekt. Nicméně důležité je zmínit, že takhle úplně přesně se Crackdown 3 příští rok hrát nebude - pro účely této ukázky byly zbraně přehnaně silné, takže ve finále nebude tak snadné vše zbořit jako tady.