Skip to main content

Dechberoucí deníček Microsoft Flight Simulator 2020 o smysluplném využití cloudu

Wow!

Konečně hra, kde využití cloudu dává pořádný smysl a není to nuceně naroubovaná vlastnost pouze na oko. Prý se dokonce budete moci proletět nad svým domem.

Lionel Fuentes, hlavní programátor enginu, se v dlouhém, desetiminutovém vývojářském deníku rozhovořil o fungování dat v chystaném leteckém simulátoru od Microsoftu pro Xbox One a PC (oznámen na E3 2019).

Ambice mu rozhodně nechybí: Flight Simulator 2020 budou pracovat s neuvěřitelnými dvěma petabajty dat (ano, to je o řád větší jednotka než terabajt) díky zahrnutí všech měst na Zemi (jsou jich přes 2 miliony), všech letišť na Zemi (přes 45 tisíc), všech cest na Zemi a všech hor na světě. Zkrátka, hra bude věrně odpovídat skutečnosti a můžete si v ní zaletět vyloženě kamkoli.

Watch on YouTube

K tomu samozřejmě tvůrci potřebovali více dat než kdykoli v minulosti a právě v tom jim pomůže technologie Azure Cloud. Pohled na Central Park v New Yorku dokládá, že takhle detailní zpracování tu ještě nikdy nebylo.

Detekuje všechny stromy v herním světě, jichž bude 1,5 trilionu, vylepší generování budov na dohled, přidá chybějící budovy a vylepší kvalitu leteckých snímků.

Vše bude odvislé od rychlosti vašeho připojení, resp. streamovaný obsah se mu adaptivně přizpůsobí. Aneb čím lepší internet máte, tím lepší zážitek při hraní získáte.

Pro hráče na chatách bez signálu zde naštěstí bude i offline režim, čerpající ze skutečných dat, leč s méně přesným VFR. Hráči si budou moci předem načíst určité regiony z mapy pro offline přístup.

Během letu prý budete schopni poznat typ povrchu pod vámi, jestli to je nezpevněná cesta, tráva či asfalt, dále vodní zdroje, noční světla či drobné detaily budov.

Read this next