Dead Space 3 má kooperaci, protože se hráči moc báli
To je nám, panečku, vysvětlení!
První dva díly Dead Space neměly tak velký komerční úspěch, protože se je hráči báli hrát. To je vysvětlení EA, proč se rozhodli v třetím díle představit kooperativní režim, na kterém je celá trojka postavena. A potvrdili si to rozsáhlým marketingovým průzkumem.
Prozradila to serveru Gamasutra Laura Miele, viceprezidentka marketingu v Electronic Arts. Marketingové oddělení EA chodilo dům od domu a zjišťovali, co lidé od her očekávají, jaké mají rádi a vytvořili si statistiku toho, co hráče baví a na jaké hry by se tam měli zaměřovat. "300 zákazníků z celého světa mělo vyndat všechny své hry, rozložit je na zem a roztřídit je," říká.
Zjistili pak, že zákazníci netřídí hry podle žánru nebo podle platformy. Spíše všichni třídili hry podle obliby pro různé situace. Podle toho, zda chtěli hrát online. Podle toho, zda měli špatnou náladu. Podle toho, zda chtěli hrát sami. EA tím zjistilo, že se nemohou zaměřovat na žánry a platformy, ale na "herní zážitky".
Čímž se dostáváme k Dead Space, který Laura Miele uvádí jako příklad. Zjistili během tohoto průzkumu, že Dead Space se nemohl stát prodejním hitem, protože z něj byli hráči až příliš vystrašení. Oba díly byly příliš strašidelné pro hráče, aby je hráli sami. Tradáááá, kooperace. Hrajete ve více lidech a už se tolik nebojíte.
Možná to vysvětluje i to, proč Dead Space 3 nevypadá zdaleka tak hororově jako předchozí díly. Nechceme přeci, aby se zákazníci báli. Chceme mít milionové prodeje!