Dead Rising 3 ve 14 minutách souvislého masakru
Motorka s lopatou z bagru, chrlení ohně, bambitky, meč...
O tom trhání grafiky nikde ani náznak, takže se nelze divit, že nejlákavější Xbox One exkluzivita Dead Rising 3 vyvolala na víkendovém veletrhu PAX Prime v Seattle nadšené ovace a dnes ji můžeme ocenit i my díky této 14 minut dlouhé nahrávce. Stejně jako v Dying Light jsou i zdejší zombíci v noci mnohem více agresivní než za denního světla. Hrdina proto tasí svůj meč, který se zdá být docela účinný na hordu, která zrovna vrthla oknem dovnitř, což podtrhlo atmosféru. Z vitríny jiného obchodu si vypůjčuje nové sako a o kus dál si zase za pochodu, během pár vteřin v jednoduchém rozhraní, vyrábí improvizovanou zbraň spojením dvou nalezených předmětů jako v minulých dílech.
Zábavné je i nasednutí do policejního auta a přejíždění zombíků, kterých jsou v otevřeném světě bez loadingu opravdu tisíce, jako snad ještě v žádné obdobné hře, a někteří zůstavají ještě chvíli viset na kufru auta. Předváděčka pokračuje střelbou z obyčejné zbraně, což je tady asi trochu mrhání municí, a osvědčenou klasikou v podobě motorové pily. Vtipně působí smíchání dvou ingrediencí v potravinách, načež postava chrlí z pusy oheň jako nějaký drak a korunu tomu ještě nasazuje vzetí si masky býka na hlavu.
O kousek dál se ocitáme v zátiší jakési základny, kde lze měnit zbraně ze zbrojírny (včetně kuše s dost efektními explozemi či čtyřhlavňové bambitky do každé ruky!), převlékat se do různě bláznivých šatů (včetně huňaté paruky) a především si přivolat na pomoc zbylé přeživší, kteří mají různé schopnosti a poté vás následují i v boji. Jde si takto představit určitý taktický rozměr, že nemrtvé někam odlákáte světlicí, zatímco někdo jiný vyrazí plnit zadaný úkol.
Z říše fantasmagorie už pochází obrněné auto, které má na střeše kulomet a na bocích vystřelovací nože, kterým se dá vjet po schodech i do pater budov a na kapotě zůstávají cákance od krve. A co byste řekli na bodavé rukavice nazvané Dragon Punch, za nimiž po úderu zůstává stopa ve vzduchu jak po tryskáči, nebo na zabíjení elektrickými výboji? Třešničkou na závěr je pak oblečení se do rytířského brnění a snadné vytvoření si světelného meče, nebo prý velmi efektivní najíždění do zombíků bagrem. A komu by bagr nestačil, může si ho zkombinovat s nalezenou motorkou, z čehož se zrodí to nejlepší z obou, když se vepředu tyčí lopata z bagru.
Dead Rising 3 prostě bude masakr a nezbývá než doufat, aby svou monotónností nezačal za chvíli nudit. Věříme, že takto napěchovaná byla hratelnost jen pro účely předváděčky a že občas vše zpestří stealth postup nebo klidnější úkoly, kde nebude ulice zamořena tolika zombíky.