Skip to main content

Dead Island vzbudil ohromný zájem

První krok zvládnutý na jedničku. A co hra?

Stačil jeden výjimečný trailer a rázem je z Dead Island nejočekávanější hra se zombíky. Jak upozornila nová americká pobočka Eurogameru, na YouTube ho zhlédly přes tři miliony lidí a ještě více lidí ho zmínilo na Twitteru. Všimla si ho i dokonce mainstreamová média nebo celebrity, ty však spíše kvůli neobvyklému zabití dítěte ve videu, což pobuřuje matky, kterým zemřela malá dcera. Autoři se brání, že to není pro brutálnost za každou cenu, nýbrž kvůli poukázání na "semknutí lidí pro společný boj proti zlu".

Znovu se tak potvrdilo, že pokud hra na začátku marketingu nedokáže všem vyrazit dech, nemá šanci na větší komerční úspěch. S nadsázkou řečeno, pokud trailer nebo obrázky u ambiciozního titulu neohromí, vývojáři rovnou mohou začít škrtat rozpočet, vyhazovat ze hry část zamýšlených vlastností, propustit některé zaměstnance a pomalu se smiřovat s nezájmem veřejnosti, mizivými předobjednávkami u obchodníků, jejich i časopisovému upozadnění hry na úkor jiných, s tím související slabou propagační kampaní (nikdo jim nepůjčí na výrobu pěti trailerů, když nejsou předobjednávky) a nehledě na kvalitu hry, dosažením maximálně tak na sedmičkové hodnocení ve většině západních médií. Takhle to zkrátka v současném zábavním průmyslu funguje, ať se nám to líbí nebo ne.

Ten trailer, o kterém všichni mluví

Vydavatel Deep Silver si nyní může gratulovat k volbě skotské společnosti Axis Animation, která trailer mistrně sestříhala (nebýt ale puštění pozpátku, takové terno to není). Prý mají na drátě několik vážných zájemců o zfilmování Dead Island z řad hollywoodských režisérů či studií, avšak producenti Mumie ani Union Entertainment to prý nejsou, řekli pro LATimes.

Snad tyto námluvy nebudou tvůrce rozptylovat od toho nejdůležitějšího a to soustředění na hru. Zatím se totiž všude věnuje pozornost jen nápadu traileru, ale už ne samotnému Dead Islandu, který má přitom vyjít ještě letos. Pitvalové v traileru vyšťourali údajné datum vydání 15. června, čerpající z trička hrdiny, na kterém se píše 15 - 06 - Ju. Může to být ale jen upoutávka na další materiály ke hře, třeba z E3. Zatím alespoň nové screenshoty:

Read this next