Dead Island je prodejním držákem
Druhý týden v čele, Polsko nám nějak utíká.
Poláci zase jednou vypálili rybník všem ostatním. Jejich Dead Islandu se druhý týden po sobě podařilo udržet na čele britského žebříčku GfK, což by dopředu tipoval málokdo.
Zombíci na dovolenkovém ostrově tak v prodejích předhonili i hry s nesrovnatelně vyšším rozpočtem na vývoj a marketing - jako Warhammer 40k: Space Marine (2. místo), Resistance 3 (3. místo, byť pravda, pouze na jednu platformu), Driver: San Francisco (4. místo) nebo Deus Ex: Human Revolution (5. místo, vzhledem k vydání na přelomu měsíce také "trvalka"). Nicméně je potřeba dodat, že Dead Island také do marketingu ve světě nalil nemalé peníze, nešlo o tu tradiční pohádku o úplně neznámé hře z Východu, z níž se stal král s nulovými náklady.
Dead Island byl jedničkou též na Xzone. Druhou nejprodávanější hrou tam minulý týden byla Red Orchestra 2 a třetí Deus Ex 3. Obchod to oznámil na Twitteru.
Pár měsíců po Zaklínače 2 jde již o druhou hru původem z Polska s takovým nezpochybnitelným mezinárodním úspěchem. Polsko je sice třikrát větší herní trh než Česká republika, přesto nám v tomto směru nějak začíná nebezpečně utíkat.
Že by se něco takového povedlo podzimnímu Silent Hillu od Vatry není vůbec pravděpodobné (více o tom případně v podcastu). A Mafia 3 na dohled není ani náhodou, když 2K Czech propustili třetinu jejího tvůrčího týmu a v Brně se teď dějí šílené věci...
P.S. již brzy publikujeme videorecenzi Dead Island, opět s dabingem od Jany - teaser pro sociální sítě: