Skip to main content

DayZ se už více hraje na konzolích než na PC

A co Bohemka říká na VR či streamování?

Když se řekne Bohemia Interactive Studio, obvykle naskočí asociace Marek Španěl. Ale byl to méně známý Vojtěch Ješátko, ředitel vydavatelství, kdo dnes poskytl obsáhlý rozhovor pro Lupa.cz.

V něm mimojiné odhalil, že DayZ na Xboxu a PS4 se prodalo už statisíce kusů a stále prý rostou jak prodeje, tak počty hráčů. Těch je už momentálně aktivních více než na PC, kde tato survival hra kdysi debutovala. Konzole považuje za obrovskou příležitost, protože tam je mnohem menší konkurence než na PC, kde může vydat hru prakticky kdokoli doma na koleně díky podmínkám Steamu.

Vigor prý nebyl jen nějakým experimentem, nýbrž součástí dlouhodobé strategie studia. Spuštění Free-to-Play verze chystají na toto léto. DayZ a Vigor jsou prý jen prvními kroky studia, které chce do budoucna na konzolích vydat veškeré své tituly, avšak nikoli ArmA 3. Tam tomu má bránit nutnost příliš velkých zásahů do hry, ovládání a dalších věcí.

Bohemia Interactive vítají aktivity Epic Games Store, který zamíchal kartami, hodně si slibují též od přístí konzole Microsoftu. Streamování her považuje Ješátko za problematické kvůli obrovským nárokům na datové přenosy.

Pirátství je prý tolik netrápí díky tomu, jaký typ her produkují: "Pirátství rozhodně problém je a bude, na druhou stranu zájem pirátů je i svého druhu ocenění kvality - jediné hry, o které se piráti nezajímají, jsou ty mizerné. Pro nás problém pirátství navíc není až tak zásadní jako pro jiné typy her. Obvykle totiž hry Bohemia Interactive nenabízejí žádné epické single-player kampaně, ale na prvním místě neopakovatelné multiplayerové zážitky, pravidelné updaty a rozšíření i mnoho let po vydání - což jsou věci, o které jste s pirátskými verzemi často ochuzeni."

Virtuální realitu české studio zkoumalo, ale dospělo k závěru, že o jejím využití neuvažuje. VR hry totiž musejí být od začátku designované pro tento druh zážitku, nejde jen udělat konverzi něčeho odjinud, ani prý masový trh stále není na větší nástup VR připraven.

Read this next