Skip to main content

DayZ hlásí další zpoždění, beta až ve 2018

Co v ní bude a nebude?

Odejitý zakladatel Dean Hall stihne vypustit svou úplně novou hru Stationeers o výstavbě kosmické stanice dříve (12. prosince), než se jeho dítko DayZ překlopí z Early Access do bety či finálky. To asi hovoří za vše.

Ať už za tím vězí jakékoli důvody, pomalý a zašmodrchaný postup při vývoji a neuvedení na slibované konzole bylo značným prokoučováním nadějné příležitosti, zatímco žánr mezitím obsadily jiné hry a peníze ve vzduchu utržily jiná studia. Teď však Bohemia Interactive nechtějí ponechat nic náhodě, tvrdí v posledním blogu:

"DayZ vyleze z Early Access v roce 2018 a také vyjde pro konzole (Xbox) v roce 2018," slíbili, když byli nuceni odložit PC betu odložit z 2017 na příští rok. Chtějí totiž udělat vše správně a to prý vyžaduje čas. Ani beta však nebude obsahovat kompletní vlastnosti hry.

Nicméně jakmile hra opustí Early Access, najdete v ní nové zombíky, předělané boje na dálku i na blízko (nová komba a přepadení) a nový systém animací. Vedle toho se těšte na nový systém poškození a hitboxů, mnohem méně potíží se síťovým kódem, přepracované mapy a více hráčů.

Měkteré slibované funkce byly odloženy až na pozdější update po 1.0 - jde o modifikaci vozidel, barikády, ptáky, transport vzduchem a motorky. Čeho se nedočkáte úplně, jsou zvířecí společníci, vývojáři prý nemají technologii, aby je kvalitně zpracovali a původní vize byla prý přehnaně ambiciozní.

"2018 bude důležitým rokem pro DayZ, jelikož se zúročí naše dlouhodobé úsilí. Věřím, že lidé si pamatují pouze skvělé hry, nikoli to, jak dlouho se připravovaly," argumentuje Eugen Harton, hlavní producent DayZ.

Read this next