DayZ s realistickými řekami a potoky
Úplná Šumava či Jizerky.
V čem byli domácí vývojáři vždy nesmírně šikovní, je uvěřitelnost a realističnost herního světa. Rebootované DayZ v tomto směru nebude žádnou výjimkou, vyplývá z čerstvé aktualizace oficiálního blogu. Samozřejmě to není na úrovni tech-dema Unity enginu, ale s ním to nejde přímo srovnávat, protože tohle brzy najdete ve skutečné vydané hře.
Senior designér map Adam Franců totiž nedávno vylepšil vodní toky v Černarusi. Vše, co vidíte na ukázkách okolo, je pouze pracovní, nedodělaná verze s interním updatem 0.63.
Komunita prý často volala po tom, aby prostředím skutečně tekla voda. Ve snaze Bohemia Interactive studia o vytvoření co nejvíce vtahujících světů v tomto směru učinili významný pokrok.
"Vodní toky jsou pro krajinu velmi důležité, protože (podobně jako železniční trať či silnice) pomohou v navigaci prostředím a můžete jít proti proudu či naopak s ním. Tak jako v reálném světě je běžné, že přijdete do údolí, kam vede aspoň jeden potok nebo tam je nějaká mokrá oblast."
Tvůrci jsou rádi, že éra starého rendereru a souvisejících omezení je za nimi, takže nyní mohou vylepšit vizuální stránku stojatých vod, jako jsou rybníky, i vyšperkovat hladinu či animace. V tuto chvíli mají v DayZ lesní potoky (úzké a mělké) a malé řeky (širší, ve větších údolích a mají název), které jako by vypadly z oka těm na Šumavě nebo v Jizerských horách.
Protože má herní plocha rozlohu 225 čtverečních kilometrů, museli zvolit implementaci, která je v takovém rozsahu proveditelná. Nejprve proto vytvoří vyhloubením terénu podloží pro potoky a řeky (lze tam sbírat kameny jako na pobřeží) a pak tam přidají simuaci proudu okolo překážek.
Důležité ovšem je, že proud ve hře fyzicky neexistuje, čili nemůžete upustit nějaký předmět a čekat, že ho najdete o pár stovek metrů jinde po proudu. Ani nedoufejte v možnost přesunovat se po určité části mapy na lodi. Většina vodních ploch se dá přebrodit, takže budete mokří, nechce-li se vám hledat most či kameny pro přeskočení.