Dawnguard ani další datadisky pro Skyrim na PS3 asi vůbec nebudou
Jen pokud by je dokázala rozchodit Sony.
Znáte ten vtip, co mají společného majitelé PlayStation 3 a čeští hráči? Ani jedni nemohou hrát první datadisk Dawnguard pro Skyrim. Jenže zatímco s regionální (ne)dostupností kvůli liknavé Bethesdě by se věci mohly dát brzy do pohybu, o čemž se chystáme napsat článek příští týden, v případě absentující PS3 verze DLC to vypadá na mnohem závažnější, déletrvající a dost možná trvalý problém.
"Skyrim je masivní a dynamická hra, která vyžaduje spoustu výkonu, a s přidáním Dawnguardu se stává ještě komplexnější," zeširoka začal komunitní manažer Bethesdy s vysvětlováním, proč ani po pár týdnech nejde datadisk hrát na PlayStation 3.
Tvůrci prý zkoušeli všechno možné, ale nic jim nepomohlo vyřešit určitý nejmenovaný problém, aby Dawnguard "všem dobře šlapal". Má to nějakou souvislost s už dřívějšími potížemi s trháním PS3 verze s velkými uloženými pozicemi po 65 hodinách hraní? Pravděpodobně.
Každopádně sama Bethesda přiznala, že se tento problém bude ještě dál prohlubovat s potřebou přidat do hry další obsah v budoucích datadiscích. Takže Hearthfire na PS3 je rovněž vážně ohrožen. Což musí docela zamrzet, když dle slov výrobce se Dawnguard na jiných platformách "prodává lépe než kterékoli DLC do ostatních našich her".
"PS3 je výkonný systém a ač chápeme frustraci hráčů, nemyslíme si, že bychom Dawnguard sami dokázali na této konzoli rozchodit. Pokusíme se to ještě nějak vyřešit ve spolupráci se Sony," uzavřel tvůrce překvapivým závěrem. Aneb i s blížícím se koncem životnosti konzolí stále existují nějaké technické potíže, které by se spíš čekaly při přechodu na novou generaci.