Skip to main content

Darksiders 2

Rubačka podruhé laděna do záhrobna.

Mnohem komornější, oproti prezentaci s hraním Saints Row 3, byla hned ve vedlejší místnosti předváděčka druhého dílu fantastické rubačky Darksiders. V malém sále pro dvanáctku diváků jsem prohlédl krátkou, asi čtvrthodinovou ukázku nahranou přímo z hraní, osobně zapařit tentokrát možné nebylo. I zájem novinářů byl vlažnější, tady o nějakém pořadníku nebylo ani vidu, sál byl zaplněn jen z poloviny, aneb tahle série tolik netáhne.

Darksiders 2 budou hrou velmi podobnou jedničce (recenze, 7/10), nicméně graficky mnohem více na úrovni a i stylem lokací ještě více laděnou do záhrobna a temna. Prezentovány mi byly dvě úrovně, kdy jedna byla umístěna do skal a starobylého opuštěného skalního města, zatímco ta druhá nabídla kousek podzemních kobek a chrámů. "V globálu druhý díl nabídne mnohem pokročilejší design lokací a hlavně jejich větší rozmanitost, než minule," komentoval to vývojář.

Jinak to asi bude opět to samé. Seberete svoji nabroušenou kosu, velký meč, nebo obrovské kladivo a budete drtit nepřátele ponejvíce z řad zmutovaných kostlivců na mnoho způsobů. Hádanky nějaké budou, ale ustoupí do pozadí, aby vynikla čistá akce. Co jsem viděl, více zaměřená na souboje s obrovskými bossy, jichž tu bude mnohem větší počet, než dříve. Však hned ten první, typu kostlivce navlečeného do chrobáčích krovek s křídly, vypadal pěkně a dost nabzučeně - hlavní hrdina ho díky umným úskokům stejně za chvíli v pohodě udolal.

Normální nepřátelé se ale ponejvíce zhmotňovali ze zdí a podlah. Druhý boss v podobě jakéhosi mecha z kostí a s chapadlem (Shadow of the Damned pozdravuje!) tak podobně vyjížděl a zase se zavrtával do podlahy, jako by to byla voda a nikoli dlaždicová mozaika v pozůstatcích starobylého chrámu. Díky chybějícímu HUDu ale nebylo vidět, jaká komba hlavní protagonista používal. Prý jich tu bude několik desítek pro každou jednu zbraň, což mi přišlo možná trochu nepřehledné a nesnadné na zapamatování.

Na konci jsem se tedy zeptal, proč ze hry pro prezentaci odstranili celý interface: "Je to kvůli lepší přehlednosti," bylo mi řečeno tvůrcem. Skoro jsem se ale obával, že ani neuvidíme klasickou životní linku nepřátel a budeme do nich prostě rubat bez vědomí, kolik toho ještě snesou. Možná lépe informovaný kolega mi ale pokoutně pošeptal, že pověry na Gamescomu vyprávějí, že interface se z nějakého důvodu možná bude celý předělávat.

Starší E3 trailer

Válečného koníka jsem viděl jen na pár sekund v začátku, nicméně ten má i ve dvojce jasně danou úlohu nejen vašeho dopravního prostředku. Vždy ho ale dostanete k ruce pouze v předem speciálně nadesignovaných a také rozlehlejších úrovních, které mají tvořit něco mezi čtvrtinou a třetinou celé délky singleplayerové kampaně. Ta by měla na prostřední obtížnost podle předvádějícího zabrat kolem dvaceti hodin hraní. Každopádně klasické rubací pasáže jsou stejně jako dříve lineární a úrovně samozřejmě docela úzké, povětšinou s nějakými velmi vysokými skalami nebo stavbami jako umělými překážkami podél vaší cesty.

Větší možnosti zřejmě nabídnou města a vesnice pravidelně rozmístěné mezi úrovněmi, kde budete mít možnost něco nového nakoupit a lépe se dovybavit. Konkrétně byly zmíněné nové a lepší části brnění, stejně jako upgrady zbraní, nicméně výběr se bude ještě upravovat a nic nebylo finálně schváleno. Každopádně platí, že rádoby civilizovanější města budou určená na malý oddych mezi rubáním v divočině a konsolidaci vašich schopností a vybavení.

Pokud bych měl ze hry něco vypíchnout, tak by to byl atmosférický styl grafiky, navíc s velmi slušnými detaily a světelnými a částicovými efekty. Hra vypadá opravdu pěkně a i architektura lokací nabídne určitě úchvatné momenty a zajímavé pohledy. Po stránce herní ale dostanete prostě další klasické rubání, zřejmě jen velmi střídmě vylepšené a obměněné od prvního dílu, takže obavy jen z datadisku jsou na místě. Jestli to bude na úspěch hry stačit, bych si ale zatím asi nevsadil.

Darksiders 2 pro PS3, X360 a PC vyjdou někdy v roce 2012.

Read this next