Dan Vávra prozrazuje, jak vzniklo Warhorse Studios
Jak se dostali herní vývojáři k Bakalovi?
Dan Vávra, který spoluzaložil Warhorse Studios, jež bude pracovat na RPG s otevřeným světem z období husitských válek, začal na oficiálních stránkách studia obsáhle blogovat a v prvním velkém záznamu popisuje, jak studio vůbec vzniklo.
"Po deseti letech v herním průmyslu a pár milionech prodaných placek už bych snad měl vědět, jak na to, takže jsem sbalil kufry a odešel z dobře placeného místa u jednoho z top-five světových herních vydavatelů s vidinou vlastního studia, ve kterém budu věci dělat tak, jak budu chtít. Ano, jsem naivní idiot," píše ve svém textu.
Dále popisuje, jak měl nápad, jak dal dohromady tým lidí s velkými zkušenostmi na všech AAA titulech, které vznikly v České republice, ale jak byl problém získat peníze. "Úplné náklady na dokončení projektu jsme odhadli na přinejmenším několik milionů dolarů, přičemž úvodní fáze by potřebovala pro vytvoření prvního funkčního průřezu všemi oblastmi hry více než nevýznamnou částku. To by v podstatě znamenalo, že investor musí utratit stovky tisíc dolarů a když se po roce nechytne projektu žádný vydavatel, skončí s DVDčkem plným roztomilých 3D modelů, které si může zarámovat a pověsit třeba doma na záchodě. Anebo by to risknul dál a bez jakékoliv záruky investoval další miliony."
Nevěděli, na koho se obrátit. "Kromě podivínů, mafiánů nebo lichvářů totiž do českého herního průmyslu investovali zhruba tak tři lidé, z nichž každý už měl závazek někde jinde. Věděli jsme, že jsme v hajzlu. Kromě těch lichvářů a různých gangsterů už nezbýval nikdo, koho bychom mohli oslovit. Vzhledem k tomu, že jsem o Mafii napsal hru, fakt jsem se s nikým takovým tahat nechtěl. Herní průmysl je hodně riskantní business. Osobně znám lidi, kterým v průběhu herního vývoje zpřelámali kosti nebo které unesli. Beze srandy."
Nakonec se ale objevil Bakala. "Jako blesk z čistého nebe, v době, kdy už jsme vzdali vší naděje, mi zavolal známý, že jeho známý slyšel, že hledáme investory a že on by o jednom se zájmem mohl vědět. Nejvtipnější na celé věci bylo, že jsme si vždycky dělali srandu, že jednou to s projektem zkusíme i u českých uhlobaronů, což se nám zdálo naprosto absurdní, jenže pak nám jeden z nich zavolal…"
Sice zatím Dan Vávra neprozradil nic o tom, na jaké hře tedy začali pracovat a co můžeme očekávat, ale slibuje, že "zmapujeme vývoj od začátku až do konce bez tradičního PR balastu". Takže sledujte blog Warhorse Studios.