Dan Vávra o úspěchu a smyslu tech-dema českého RPG
Za pár dnů ho shlédlo téměř 400 tisíc lidí.
Vlastní zpráva - Sobotní nahrávka z pražské konference GDS původem od čtenáře Eurogameru Jakuba Panovského vyvolala ve světě obrovský ohlas. Rozšířila se od nás přes britské kolegy až na všechny nejprestižnější servery typu Game Informer, GameSpot či IGN, kde v diskusích vyprovokovala k reakci stovky lidí a autorům jistě v mailu přistálo plno žádostí o rozhovor od novinářů.
Za pouhých pár dnů tak "Princezna ze mlejna" na YouTube dokázala sesbírat okolo 400 tisíc shlédnutí, což je pro ještě neohlášené středověké RPG od Warhorse Studios skvělá reklama prakticky zadarmo. Nepochybně jim to pomůže v hledání toho pravého vydavatele, protože mít "vlastní Skyrim" s desítkami milionů prodaných kusů chce dnes každý.
Co na nečekaný úspěch, který zase jednou pořádně zviditelnil Českou republiku, říká kreativní ředitel pražského studia Dan Vávra? "To blbé shakycam video dosáhlo stovky tisíc přehrání - WTF? :) Demo běželo na dva roky starém notebooku s grafickou kartou Nvidia 555M, takže to nebude o přehnaných hardwarových nárocích," uklidňoval čtenáře, kteří vyjádřili obavy vzhledem k hojnému užití teselace a jiných pokročilých efektů pro navození co nejvíce realistické grafiky.
Smyslem tohoto tech-dema na upraveném CryEngine 3 prý bylo ukázat, jakou úroveň detailů a kvalitu požaduje od svých zaměstnanců. "Máme ve hře mnohem větší scény a naplnění slova next-gen by značnou měrou měla znamenat i živost scény, NPC postavy, interaktivita atd.," upřesnil na IGN. Hra má být oficiálně oznámena někdy příští rok, kdy také budou nabírat posily, zejména grafiky.
Některé další drobky o náplni a současném stavu husitské hry od Warhorse obsahovala včerejší reportáž z GDS 2012 od Miloše Bohoňka.