Další podrobnosti o raytracingu v Cyberpunk 2077
+ nové vychytávky od Nvidia už podporuje i Sackboy: A Big Adventure.
Jak jsme už psali včera, technologické preview s názvem Ray Tracing: Overdrive se chystá do Cyberpunku 2077 na 11. dubna. Vizuální stránka hry dostane masivní vylepšení pomocí plného ray tracingu, jinak známého jako path tracing, a přinese náhled do budoucnosti této technologie. Společnost NVIDIA spolupracuje s CD Projekt RED na jejím dalším vylepšování a zde jsou od ní další podrobnosti:
"Předchozí techniky ray tracingu se samostatně zabývaly stíny, odrazy a globálním osvětlením počítanými na základě relativně malého počtu světelných zdrojů. Plný ray tracing simuluje vlastnosti světla z jejich prakticky neomezeného počtu a poskytuje fyzikálně věrné zobrazení stínů, odrazů a globálního osvětlení všech objektů.
Jedním z nejvýznamnějších přírůstků v chystané aktualizaci je NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI), bezplatné SDK, které vývojářům umožňuje věrně replikovat vzhled osvětlení ve scénách s mnoha světelnými zdroji. S RTXDI mohou tisíce objektů vyzařovat ray tracingové osvětelní.
Optimalizovat výkon i v tomto případě pomůže NVIDIA SER. Přidávají se k ní také knihovna NVIDIA NRD (NVIDIA Real-Time Denoisers) a optimalizované Game Ready ovladače. Hlavní navýšení snímkové frekvence ovšem i zde obstará NVIDIA DLSS 3, které mohou majitelé GPU GeForce RTX řady 40 ve hře využít na konci ledna."
"V CD PROJEKT RED jsme na naši pozici technologických inovátorů velmi hrdí. DLSS 3 nám přináší významné zvýšení výkonu k tomu, abychom se mohli vypořádat s implementací ještě náročnějšího ray tracingu a poskytnout tak hráčům bohatý vizuální zážitek," - říká Jakub Knapik, Vice President a Global Art Director ve společnosti CD PROJEKT RED.
Podpora vydaných her s využitím NVIDIA DLSS 3 schopným generovat snímky pomocí AI tento týden otevřela třetí desítku. Technologie pro vyšší výkon je nyní dostupná v Sackboy: A Big Adventure. Hra byla vydána v říjnu loňského roku s podporou DLSS 2 a ray tracingem vykreslujícím odrazy stíny a ambientní okluzi.
Nový update společně s DLSS 3 přináší také podporu NVIDIA Reflex, která je do poslední generace technologie zvyšující výkon integrovaná. Díky tomu je možné dosáhnout relativně nízké latence i při zapnutí funkce Frame Generation.
Sackboy: A Big Adventure také dostává podporu NVIDIA SER (Shader Execution Reordering) pro další navýšení výkonu. Funkce pomáhá zmírnit dva typy divergence: divergenci provádění a divergenci dat. K divergenci při provádění dochází, když různá vlákna zpracovávají různé shadery nebo větve v rámci shaderu. K datové divergenci dochází, když různá vlákna přistupují k paměťovým zdrojům ve vzorcích, které lze obtížně ukládat do mezipaměti. Díky SER je za běhu měněno pořadí jednotlivých vláken tak, aby byly zpracovávány jako souvislejší celky.