Skip to main content

Další info o Samorostu 3 a Botanicule

Snaha o jiný vizuální styl a přístup.

Jakub Dvorský se díky vystoupení na víkendovém britském festivalu stal mediální tváří nezávislé scény, která dává rozhovory na všechny strany. Z toho pro Rock, Paper, Shotgun jsme se dozvěděli pár dalších informací o dvou v sobotu oznámených hrách.

"Chceme, aby byl Samorost 3 přístupnější. Cílem by nemělo být dohrání a vyřešení všech hádanek, co nejrychleji to jde, ale snažíme se o to, ať si ho hráč více užije jako interaktivní hračku," vyjádřil tvůrčí záměr český designér. Co zůstane stejné jako minule, je absence textových dialogů, které i nadále nahradí bubliny s obrázky.

Amanita se také ve třetím dílu Samorostu snaží o odlišný vizuální styl. Ten se změní už jen kvůli tomu, že pozadí v minulých dílech vytvořil sám Dvorský, zastávající takovou holku pro všechno, ale tentokrát už to bude na bedrech grafika Adolfa Lachmana, který má na svědomí Machinarium. Momentálně se však teprve pokouší vymyslet ten správný grafický styl, který danému hernímu světu sedne, což prý není snadné.

Druhý projekt Botanicula dle všeho vypadá jako větší sázka na jistotu - prozkoumávání stromu na hráčově dlouhé pouti, s částečně logickými, částečně bizarními puzzly. Třeba pokus o složení kuřat, která jsou prý důležitá, protože pohání obrovský stroj uvnitř stromu.

Pracuje na něm pouze párčlenný tým - složený z jednoho programátora, hudebníka a grafika, kterým trochu pomáhá Dvorský s designem. "Nejsme pod žádným tlakem. Díky úspěchu Machinaria jsme na tom finančně v pohodě," řekl šéf studia na dotaz RPS, jak si mohou dovolit vyvíjet několik her naráz.

Ostatně, Machinarium bylo obsaženo v druhém balíčku nezávislých her Humble Bundle (v zahraničí vymyšlená iniciativa, v níž si sami hráči určí, kolik za hry zaplatí), který si pořídilo 230 tisíc lidí za 14 dnů a podle Wikipedie vynesl přes milion dolarů jen za úvodních 5 dnů.

Read this next