Další detaily o Crysis 3, s DX11 i na konzolích
Cizáci dokážou zapálit trávu nebo zrušit vaší neviditelnost.
Eurogamer měl možnost zúčastnit se novinářské předváděčky Crysis 3, kde se dozvěděl nové informace o této očekávané sci-fi first-person střílečce od Cryteku a EA, které ještě nezazněly v preview minulý týden.
Dvacet let po závěru Crysis 2 se New York výrazně proměnil. Čínská čtvrť se proměnila v bažinu, stromy rostou skrz typické žluté taxíky, motýli poletují nad zrezivělými troskami mechů a tráva pokryla kdysi rušné ulice. Z jednoho mrakodrapu na druhý padají kaskády vodopádů, které připomínají venezuelské Angel Falls.
Smíchání prostředí prvního a druhého dílu tu není jen pro kochání se, nýbrž slouží i pro účely hratelnosti, jako vertikální přestřelky. Deštný prales má být více interaktivní, když většinu objektů ze scenérie můžete sebrat a použít na nepřátele. A pokud je úspěšně zneškodníte šípem, odmění vás jako v Robinu Hoodovi (nebo spíš v Max Payne 3 a Sniper Elite V2) speciální pohled kamery se zpomaleným detailem zásahu.
Střílet z luku, ideálně s průraznějšími šípy, půjde i v moment, kdy jste neviditelní, což prý umožní nové způsoby kradmého postupu - možná se pak budete cítit jako novodobý Rambo. Ostatními vychytávkami nanoobleku zůstanou vyšší rychlost, síla, brnění a úder, abyste s protivníky mohli praštit o stěnu nejbližšího věžáku.
Přesným opakem se stanou experimentální cizácké zbraně typu gigantická plazmová puška či Typhoon, který vypálí velkou nálož střel za vteřinu. Jen si musíte dát pozor na šikovnější mimozemšťany než minule, kteří na vás mohou vybafnout z různých děr. Létající sondy umí zrušit vaši neviditelnost a terminátoři Scorchers dovedou zapálit trávu nebo zařídit její náhlý bujný růst, abyste se v ní úplně ztratili. Už jsme vlastně řekli, že zápletka příběhu se točí kolem akcelerace přirozených procesů uvnitř kopule nad New Yorkem, kterou postavila korporace Cell, aby urychlila "vyplácání" infekce Sephů, ale krapet se přepočítala...?
PC verze Crysis 3 bude samozřejmě vystavěna na DirectX 11 patchi pro Crysis 2. Crytek by dle vlastních slov rád dosáhl té samé grafiky odpovídající DX11 i na konzolích. "Nechceme, aby hráči měli odlišné zážitky na různých platformách, takže děláme vše, co je v lidských silách, abychom tohoto cíle dosáhli. Je to velmi, velmi obtížné, ale jde to, jen to stojí spoustu úsilí a času," prozradil technický ředitel pro Eurogamer.
Některé pokročilé renderovací techniky (např. parallax occlusion mapping) by údajně ani na (pouze DX9) konzolích správně neměly fungovat, ale při emulaci zjednodušeného a napřímeného DX11 se jim metodou pokus-omyl zatím daří uspět. Přestože tvůrci rozhodně kvůli kráse nechtějí obětovat plynulost na konzolích, slibují, že Crysis 3 nám ukáže, co je možné dokázat na konci životního cyklu konzolí.
Crysis 3 vyjde pro PC, PS3 a X360 začátkem roku 2013 - více o něm v preview a oznámení.