Skip to main content

Další podrobnosti o Mafia 3

Proč je jako Crazy Taxi, o městě, vztazích s pomocníky, dopravních prostředcích...

Haden Blackman, šéf nového tvůrčího studia Hangar 13, kterého poznáte dle nosu, v dlouhém rozhovoru pro IGN odhalil pár dalších detailů o Mafia 3, čímž navázal na středeční preview. Pro přehlednost to vezmeme v bodech.

Watch on YouTube

O obsahu Gamescom dema: není to mise příběhu, nýbrž vedlejší úkol po objevení skrýše, kterých bude ve hře spousta (vždy s několika vchody) a dozvíte se jejich lokalitu obvykle od drogových dealerů.

Proč vypadá řízení ve videích jako Crazy Taxi a proč je ve hře ukazatel smyků: protože je to metoda vyslýchání někoho uneseného, takže čím šíleněji budete řídit a on se bude bát, tím je větší šance, že vám něco vyzradí. Další metodou vyslýchání je fyzické násilí vůči dotyčnému. Pozor, tohle bláznivé chování auta není reprezentativní zbytku hry, zde sloužilo jen k tomu vyslýchání.

Co je to torpédo? - Auto bude možné použít i jako zbraň, tvůrci to nazývají torpédo, když vyskočíte za jízdy a necháte ho jet na cíl.

Dopravní prostředky: potvrzena plavba na lodi (např. pro dostání se někam zadním vchodem), ale letadla nebudou, jen ty pozemní.

Město: nebude přesně odrážet skutečné New Orleans, nýbrž jeho fiktivní verzi, ikonické jižanské město (místo činu zásadních vražd). Má být "neuvěřitelně pestré" s přístavem, bažinami, chudinskou čtvrtí, naopak zbohatlickou oblastí atd. Šéf tvůrců tvrdí, že se tentokrát soustředí na hustotu obsahu, kolik zajímavých aktivit mohou nacpat do každého bloku. Pod městem budou i tunely.

Nějaká další zvířata kromě aligátorů ve filmečku? Zatím se o tom nesmí mluvit, ale zátoka je prý důležitou součástí celého ekosystému.

Co jsou indikátory nad hlavami postav? Dá vám najevo, jak moc si vás všímají, není to jen o prozrazení při stealth postupu (či naběhnutí tam se zbraní v ruce), ale hlavně o tom, jestli jste odkryli jejich tajné doupě skryté veřejnosti. Nepřátelé mohou zavolat mafiány, i když se jen moc podezřele potloukáte v okolí.

Důležitost vybalancovaných vztahů se třemi pomocníky: odvíjí se od sloganu, že "nepřítel mého nepřítele je můj přítel". Čili musejí vás uznávat jako šéfa, který se s nimi podělí o část města, pokud (dokud) s ním budou spolupracovat, nebudou to nějací věrní nohsledi, kteří jsou vždy na vaší straně. Každý pomocník má mít vedlejší příběh a specifické vedlejší aktivity, které vám dá, za to vám pak poskytnou různé služby (uplacení policie atd.). V tom vám budou pomáhat ale jen tehdy, dokud jim budete přidělovat teritoria (které komu, to závisí jen na vás). Musíte prý tedy najít správné vyvážení, jak moc je uděláte šťastnými vs. jak je učiníte silnými, aby se vám to jednou nevymstilo. Další pomocníci než tito tři již známí (ta Haiťanka, irský gangster a zestárlý Vito z Mafia dvojky) ve hře nebudou, nicméně nějaké další postavy čas od času posunou příběh dopředu a poskytnou vysvětlení, co se děje.

Základní herní mechanismy: opět krycí third-person střílečka, stealth postup, brutální souboje na blízko (nejsou to Quicktime mačkací minihry) díky vytrénovanosti hrdiny z Vietnamu (při přepadení či překvapení někoho) a vyzdvihované "robustní fyzikálně založené řízení auta" (opět s více nastavitelnými jízdními modely jako minule).

Čím Mafia 3 zůstane věrná sérii: vtahující dobové zasazení, chytlavý a spořádaný příběh (přesahující jen to klasické stoupání v hierarchii italských mafiánů, protože to již bylo zpracováno minule) o sirotkovi, který celý život hledá rodinu a když ji konečně najde (v úvodu hry), tak o ni náhle přijde kvůli italským mafiánům a jako jediní přeživší se jim chce pomstít.

Šéf studia pro IGN odmítl upřesnit, ve kterém čtvrtletí roku 2016 Mafia 3 přesně vyjde (předobjednávejte na Alza.cz). Níže ještě nový oficiální deníček, ve kterém výkonný producent Andy Wilson přibližuje postavu hlavního hrdiny, ale nic, co by se už nevědělo či nevidělo:

Watch on YouTube

Read this next