Skip to main content

Kolik zaplatíte za herní měnu do Grand Theft Auto Online?

Plus další nálezy o PC verzi asi s DirectX 11 a bloomem.

Aktualizace - kolegové z britského EG dodatečně zjistili od interních testerů GTA Online, kolik bude zakoupení herní měny za skutečné peníze stát. 100 tisíc peněz do hry v přepočtu 60 Kč, 200 tisíc herní měny za 120 Kč, 500 tisíc herní měny za 210 Kč a 1,25 milionu herní měny za 420 Kč. Částky se ještě do vydání mohou změnit.

Docela zvláštní ale je, že vše v GTA Online prý je naceněno úplně jinak než ve hře pro jednoho hráče, s níž sdílí ten samý svět. Např. auto ze singlu za milion dolarů bude v Online části hry stát jen přibližně 150 tisíc, stejně tak nemovitosti, z nichž ta nejdražší nemá vyšší cenovku než 400 tisíc herní měny. Naopak jiné zakoupitelné věci, např. zbraně či vylepšení aut, budou v GTA Online dražší než v singlu. Navíc některé upgrady budou přístupné jen s postavou na vyšším levelu, tudíž nováčkovi nepůjde hned od začátku hry pořídit to nejlepší možné.

Starší oznamovací video

Původní článek - V době, kdy Grand Theft Auto 5 v pěti odstavcích "hodnotí" i rádoby-recenzenti z Novinky.cz a kdy se analytici předhánějí v odhadech, jestli se už dodnes celosvětově prodalo 15 milionů kusů a zda za úvodní rok překoná 25 milionů kusů, v čemž by bylo úspěšnější než Call of Duty, vynořily se dvě spekulace původem z Redditu, které určitě stojí za povšimnutí.

Jednak docela pádné důkazy o zatím neohlášených mikrotransakcích v Grand Theft Auto Online, multiplayerové části hry, která se spustí 1. října a bude zdarma dostupná všem majitelům GTA (viz naše preview).

Pokud by byly pravdivé, což se jeví pravděpodobně, když se soubory našly přímo na oficiálních serverech Rockstaru, odpovědělo by to na hlasy, zda toho za těch patnáct stovek nedostáváme s rozsáhlým singlem i mulťákem až "zbytečně moc". Resp. zda výrobce není hloupý, pokud by namísto přežitých měsíčních poplatků za hraní nenaskočil na populární Free-2-Play model, který by mu umožnil mj. dlouhodobou podporu novým obsahem i financování provozu serverů či zákaznické podpory.

Inkriminovaný XML soubor uvádí řadu peněžních karet v různých hodnotách (100 tisíc až 1,25 milionu herní měny), které si zřejmě hráči GTA Online budou moci koupit za své skutečné peníze.

Přiložený popisek o dosud oficiálně neohlášené přítomnosti mikrotransakcí ve hře hovoří jasnou řečí: "Peníze hrají v tomto městě zásadní roli. Vyřešte si své finanční potíže a nechte si pomoci v koupení čehokoli, co si v Los Santos a Blaine County zamanete. Veškerá zakoupená herní měna se automaticky ukládá na bankovní účet vaší multiplayerové postavy. Avšak utrácejte s rozumem, terapie penězi je prchlavá."

Hackeři se také hrabali ve zdrojových souborech PS3 verze tak dlouho, až v nich našli další zmínky o stále nepotvrzené PC verzi GTA 5, konkrétně tyto řádky kódu:

  • 985459 - PC - [PT][PB] Crash - > game_win32_beta_dx11.exe!strRequest::Release() Line 47 + 0xf bytes C++
  • 614622 - [LB][PT][LDS][DX11] Blooms too much on smog weather setting.
  • 632447 - [PC] All the phones are very dark and hard to read
  • 496009 - [PC] Debug picker seems to be non-functional
  • (no x64 prebuild cover) - Boot checks completed only.
  • Base AudioCL#s: Playstation 3 and XBOX: 3772801; PC CL 3773483

Asi nemusíte být programátorem, aby vám z nich docvaklo, že by počítačová konverze hry snad mohla využívat rozhraní DirectX 11 (jako minulé dvě hry Rockstaru pro PC - Max Payne 3 a L.A. Noire), že může oslňovat bloom efektem jako Mafia 2, že by teoreticky mohla podporovat 64bitové systémy (tzn. využít i PC s více než 4 GB RAM) a mohla by proto v budoucnu disponovat texturami ve velmi vysokém rozlišení např. v modifikacích. Nic z toho samozřejmě není jisté a tvůrci to nijak nekomentovali.

Read this next