Další informace o DOOM
Levely, mody zbraní, nepřátelé, editor atd.
EG přináší jako první - Už ve čtvrtek ráno jsme vám nabídli velké preview DOOM a dnes na to navážeme dalšími podrobnostmi, které se z Game Informeru vynořily.
Druhým levelem bude Resource Operations v bunkru pod povrchem Marsu, do nové interpretace Pekla se podíváte v druhé půlce hry. Svého času tam žili obrovští titáni, jelikož uvidíte jejich ostatky, a věrni vysoké krvavosti série projdete ústy jednoho až do střev, kde se odehrává většina levelu. Jiný, nazvaný Lazarus Facility, je výzkumnou laboratoří UAC a překvapivě světlý na DOOMa - až skoro jako laboratoř Cerberus z Mass Effect 2, s bílými stěnami, nejmodernější technologií a fluoreskujícím nasvícením.
Tlačítko pro sprint v DOOM není, protože postava utíká automaticky sama od sebe. Kvůli vysokému tempu si prý budete muset zvyknout na jiný styl boje než v ostatních hrách. Nemusíte myslet jen na svůj příští cíl, nýbrž hned na celou sérii následujících kroků. Vertikalita prý sehraje velkou roli a Impové mají být mnohem zkušenějšími protivníky než v minulých dílech série, se sypáním firebalů na vás zeshora.
Stará dobrá brokovnice půjde modifikovat na jedno ze dvou rozšíření, které vám nabídne dron: buď nabití třemi střelami (nabijete přes přidržení levého triggeru) nebo explozivní výstřel, který funguje jako granátomet způsobující svým výbuchem těžké zranění. Později můžete mít obě modifikace naráz a přepínat mezi nimi d-padem. Mimochodem, přepínání zbraní bude jediným momentem, kdy se tempo na moment zpomalí, něco jako u V.A.T.S. ve Falloutu.
Jedním z nejtužších protivníků se stane Mancubus vybavený duálním plamenometem, takže se s ním musíte vypořádat pokud možno bleskově. Nejvíce na něj prý platí raketomet či modifikace chaingun pro mobilní střílnu. Až bude na kolenou, můžete si to naplno užít závěrečným fatality ala Mortal Kombat, kdy mu vrazíte ruku do hrudníku a vyndáte stále tlučící srdce, které budete chvilku zkoumat, než ho vrazíte do krku a než mohutně exploduje. Nově odhaleným hratelným démonem v mulťáku vedle Revenanta bude Baron of Hell (viz nový obrázek výše), který disponuje úderem na blízko a buší do země.
Motorovka nebude ve hře okamžitě přístupná, seberete ji z padlého těla ve druhém levelu a ihned ji zužitkujete na hordu tzv. Possessed, což je zombifikovaný personál továrny UAC. Typ nepřítele "Possessed Engineer" má na sobě nést explozivní palivo, které nejprve začne hořet a za moment svou explozí způsobí řetězovou reakci. Tuto techniku si prý brzy osvojíte pro vypořádání se se zástupy protivníků. Tvůrci zdůrazňují, že bude na každém hráči, jaké upgrady postavy ("rychlejší cokoli") mu padnou nejlépe, což podpoří znovuhratelnost.
Editor levelů SnapMap nedělají samotní id Software, nýbrž externí studio Escalation, a máte díky němu vytvořit ten svůj za pouhou půlhodinu. Vývojáří prý tentokrát nechtěli dělat modifikace starým způsobem (zní jako výmluva kvůli konzolím?) a namísto toho se inspirovali u Garage Band. Editor podobný stavebnici Lego vás prý názorně vše naučí a ukáže, pokud na sebe např. objekty nenavazují či se překrývají. Chvílemi má být i vtipný, když doporučí umístit poblíž nepřátel vybuchující barely. Přes SnapMap nastavíte umělou inteligenci (můžete někoho obdařit AI od monster), kolik má mít zdraví, ke kterému ze čtyř týmů patří, zda bojuje po vašem boku atd.
DOOM vyjde pro PC, PS4 a X1 někdy ve 2. čtvrtletí letošního roku - předobjednat na Alza.cz.