Doplňující informace o Baldurs Gate 3
+ vývojářský deníček z Larianu.
Jestli jste Swena Vinckeho nemilovali za Divinity, teď to určitě bude jinak díky jeho zmocnění se práv na Baldurs Gate 3 a ambiciózních plánech s právoplatným nástupcem legendárního RPG od BioWare a Black Isle Studios, viz včerejší oznámení.
Návrh scénáře museli dodat držitelům licence už před dokončením Divinity: Original Sin 2, čili na hře se pracuje už pár let. Poprvé je oslovili už po dodělání prvního Divinity, ale tehdy ještě zelenou nedostali, až pak se jim Wizards of the Coast sami ozvali, jestli jejich zájem stále platí.
Když pozitivní novinu ohlásili zaměstnancům ve svých čtyřech studiích, někteří z nich prý ani nevěděli, o co šlo, jelikož od posledního dílu BG uplynulo dvacet let. Pro spoustu jiných tvůrců to však byla dechberoucí zpráva, protože pro mnohé šlo o první RPG, co kdy hráli. Minulé díly série nebudete muset znát, abyste si nový příběh trojky naplno užili, ačkoli na ně budou odkazy jen pro znalé.
Jelikož se tentokrát nebudou ucházet o peníze fanoušků na Kickstarteru, budou se jejich vývojářské deníčky jmenovat Larian Gazette. Zde je první z nich:
Šéf studia dále pro GameSpot nastínil, že hráčům nabídnou více svobody než v předešlých dílech Baldurs Gate a že si vypůjčí spoustu systémů z Divinity, které bylo chváleno za to, že uctívá klasické RPG hodnoty, byť jsou převedené do moderní doby. Projeví se také přechod na pátou edici Dungeons and Dragons, zatímco staré hry čerpaly z verze 3.5.
"Snažíme se jít vpřed, nikoli vzad. Máme v kapse celou řadu vlastností, které jsme nebyli schopni dát do našich předešlých her, ale zde budou jako ve vůbec prvním RPG, věci, které ještě nikdo neudělal," navnadil Vincke. Momentálně na hře pracuje 200 lidí interně a dalších 100 externě, jde tedy o dosud největší počin Larianu.
Mezi klíčové prvky, které chce v Baldurs Gate 3 mít, vyjmenoval: reakce na vaše činy v herním světě (aby se vás kamarádi ptali, jestli hrajete tu samou hru co oni, když oni při průchodu zažili něco úplně jiného), vysoké produkční hodnoty, velikost herního světa, spoustu věcí k prozkoumání, kde vás některé konsekvence rozhodnutí dost překvapí.
A proč se vlastně upsali Google Stadia? Protože hru zpřístupní širokému publiku, které bude moci hrát, i když má doma starodávné PC. Larian se prý vždy v minulosti musel snažit, aby nezapomněl na slabší hardware části komunity, tzn. aby předešlé hry měly nízké HW nároky, avšak tentokrát se už bude moci urvat ze řetězu, když to řeší Stadia. Implementace služby má být zabudována hluboko ve hře. Lidé dle šéfa tvůrců zatím moc nechápou, jaké všechny výhoda Stadia přinese a pochopí to až při názorné demonstraci.
Pro vydání zatím platí, že k němu dojde, až bude hra hotova - odhadem pár let odteď, protože jak Vinke říká, když se tady čekalo desítky let na pokračování Baldurs Gate, tak se nějaký ten čas navíc už přežije.