Cyberpunk 2077 přišel o hráče třikrát rychleji než Zaklínač 3
Ale není to nějaká senzace.
O co silnější, rekordní start měl, tím rychleji počet hráčů klesl.
Řeč je o Cyberpunk 2077, který necelý měsíc po vydání zažívá razantní pokles hráčů.
Podle statistik Githyp přišlo toto futuristické akční RPG o 79 procent hráčů.
Zatímco v půlce prosince ho na Steamu hrálo více než milion lidí naráz, nyní je to ve špičce ani ne čtvrt milionu, což je ovšem stále výborné číslo, za které by jakákoli jiná hra byla více než vděčná.
Za pozornost stojí, že předešlá hra CD Projektu Red, Zaklínač 3, zaznamenal takový úbytek hráčů až tři měsíce po vydání. Tam ovšem nebylo takové natěšení a hru lidé objevovali postupně, na rozdíl od Cyberpunk 2077, kde už všichni ambice znali dopředu a spoléhali se na reference tvůrců z minulosti.
Nejedná se tedy o nějakou senzaci či něco šokujícího. Šlo by to interpretovat i tak, že prostě jeden měsíc většině lidem stačil, aby prošli hru, jejíž hlavní příběh trvá 30 až 50 hodin. Proto také autoři vábí na přísun DLC, který má začít v příštích týdnech, díky němuž se někteří k Cyberpunk 2077 vrátí.
Autoři statistiky z Githyp dodali, že u singleplayerových her není takový propad ničím výjimečný, protože mají na rozdíl od multiplayerovek omezenou znovuhratelnost, ačkoli to zrovna není problém této hry s otevřeným koncem a mnoha různými cestami či začátky.